2 vragen over St. Anton

• Maartje

Mijn man en ik willen met een bevriend stel naar St. Anton. Wij skiën zelf al jaren en hebben St. Anton al een tijdje op ons lijstje staan. Onze vrienden daarentegen skiën pas een aantal jaren. Aangezien St. Anton wordt aangeprezen als dé bestemming voor (ver)gevorderde skiërs vraag ik me af of onze vrienden hier ook uit de voeten kunnen. Ik lees dat er vooral bij Lech veel blauwe pistes zijn, maar hoe zit dat bij St. Anton zelf?

Ik ben ook al aan het zoeken naar een appartement in St. Anton voor de laatste week van januari. Nu is St. Anton niet de goedkoopste bestemming, ik kijk dus naar accomodaties die buiten het centrum liggen. Als ik de beschikbare acco's bekijk vraag ik me af waar je beter kan zitten: St. Jakob of Stadle. Iemand hier een idee over?

• joostdej

Voor wat betreft de pistes: Er zijn wel pittige bij, maar volgens mij kan je aardig het gebied rond als je redelijk kunt skiën. Ik vind er zelf geen hele moeilijke pistes bij. De zwarte 2 (als ik mij niet vergis) aan de Galzigkant is aardig stijl, maar ook breed. De pistes in Lech zijn inderdaad over het algemeen wat makkelijker.

Voor wat betreft de acco: In het laagseizoen is er best het één en ander te krijgen voor redelijke prijzen. Wij zaten bijvoorbeeld in Pension Schollberg. Dat is vlak bij de pistes, ski's worden gestald bij de Intersport. De buitenkant van het gebouw is niet zo mooi, maar de kamers zijn netjes en het ontbijt eenvoudig maar goed. Ik vind het een groot nadeel om echt buiten het dorp te zitten. Je zit dan vaak ook in een uithoek van het gebied.

Ik heb gewoon wat mailtjes rondgestuurd en je kan vrij makkelijk wat krijgen.

Succes. St Anton is erg leuk.

• Fotsirk

Wij waren in 2010 in Sankt Anton: misschien heb je wat aan mijn verslag:

verslag Sankt Anton 2010

• Mr. SKi

Maartje, wellicht is Stuben een optie. Je zit tussen St. Anton en Lech in.

St. Anton is met liften/ski's te bereiken en voor Lech pak je de postbus ( 15 minuten) vanuit het dorpje.

Het dorpje zelf is (piep) klein maar ook dat heeft wel wat. Er is, op 1 kroegje na, geen nachtleven.

Er zijn wel wat goede hotels en ook appartementen. Ik ben er in 2009 geweest en moet zeggen dat, dat best bevallen is.

Wat de pistes betreft is het om Lech heen meer blauw, je kan er de Weisse Ring skien en het is er rustiger dan in St. Anton.

Het is maar net wat je zoekt.

Have fun anyway.

grtzz Mr SKi