Vraag aan Marlene

• Richard I

Hoi Marlene,

Ik ben druk met de voorbereiding en de voorpret voor maart. We gaan naar een hotel boven op de Campolongo pas, halverwege Arabba en Corvara. Nu meen ik me te herinneren dat jij ooit heel enthousiast was over een bepaalde hut in dit gebied (Monte Cherz, Piz Boè). Weet jij nog welke dat was? Of vergis ik me?

Dat we hem niet voorbij skiën omdat-ie te dichtbij is :D

• Marlene N.

Hoi Richard,

Ik denk dat jij Punta Trieste bedoelt. Deze hut zit aan een van de “Pralongia-pistes” in Alta Badia. Buiten bij de hut zitten allemaal houten uilen op takken. Het is er altijd heel druk en de meeste tafels daar worden van tevoren gereserveerd.

• Richard I

Zou kunnen. Gaan we zeker een keer kijken. Het is maar twee liftjes van ons hotel af. Dank je!

Ik ben aan het kijken vanuit welke hutten we zonder lift ons hotel kunnen bereiken. Voor het laatste “afzakkertje”. Wordt waarschijnlijk de Cherz hut (ons hotel heet Monte Cherz) of, aan de andere kant van de pas, de Plan Boè hut. Ik ken ze geen van beide echt. Er zijn waarschijnlijk nog meer opties.

• Marlene N.

Ik zit toevallig net met de kaart voor me van de Gebirgsjagertour. Heb jij die al eens gedaan? Je zit daar in Arabba wel in de goede hoek om die te ondernemen.

Die hutten die jij noemt ken ik geloof ik niet. Maar voor een borreltje aan het eind van de dag voldoet het al snel toch?

• Richard I

Precies, het wordt vast gezellig!

De Gebirgsjäger/Grande Guerra tour (net afhankelijk van welke kant van het front je het bekijkt) heb ik inderdaad wel eens gedaan, toen ook vanuit Arabba. En hij staat weer op de planning. Dat is wel een jaar of vijf, zes geleden. Toen moest je nog met de bus van Cinque torri naar Lagazuoi, amper een kilometer. Nu is daar een lift bijgekomen.

Ik zag op de kaart dat het vanaf de uitgang van de Serrai di Sottoguda nog steeds een takke eind lopen is naar de bushalte richting Alleghe. Maar de Serrai is juist een van de redenen om deze tour te doen! Ik hoop wel dat de bussen nu vaker rijden. Ik herinner me dat we toen lang moesten wachten.

Een uitstapje naar Cortina staat ook op de planning. Als het weer en de huur-Panda het toestaan uiteraard.

• Marlene N.

Klopt ja, die kloof is schitterend. Je kan de tour ook de andere richting doen, maar het lijkt me dat de meeste skiers toch voor de kloof kiezen.

• Richard I

Yep, kloof en Lagazuoi afdaling inbegrepen.

Met de klok mee mis je die allebei, terwijl je er niet veel bijzonders voor terug krijgt. Ik kan iig niets bedenken.