AletschArena Erwachsene/Jugend/Kinder

• Bert Martens

In de AletschArena, waar wij over drie weken naar toe gaan, worden voor de skipas 3 kategoriën gehanteerd; Erwachsene - Jugend en Kinder.

Ik kan nergens vinden wanneer je in welke kategorie valt. (Leeftijd of geboortedatum)

Kan iemand mij dit vertellen ?

Gr

Bert

• Marinus

Was niet zo moeilijk te vinden hoor.

Volgens de site van Riederalpbahnen:

Altersgruppen Wintersaison 2011/2012

Gratis-Abonnemente bis 6 Jahre: Jahrgänge 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011

Kindertarif 6-16 Jahre: Jahrgang inkl. 1996 bis und mit 2005

Jugendtarif 17-20 Jahre: Jahrgang inkl. 1992 bis und mit 1995

Erwachsenentarif: Jahrgang 1991 und ältere

• Bert Martens

Ziende blind zullen we maar zeggen :S

Toch dank voor de moeite.

• Marinus

Geeft niets, hebben we allemaal wel eens :D

Leuk gebied. Heb ik m´n eerste tracks liggen, 15 jaar geleden. Vooral met de gondel omhoog was mooi. Ineens vanuit de herfst, de winter in.

• Joep

Yep, leuk gebied! En uitermate fraai uitzicht. Zit je in Bettmeralp of Riederalp of beneden in het dal?

• Bert Martens

We gaan met twee gezinnen en hebben twee huizen in Lax. Dus beneden in het dal.

Hepter sin an :)

• atomic

De Aletsch-gletscher is zeker een mooie omgeving hoewel ik het alleen ken in de zomer.

We hebben vorig jaar een paar dagen in Brig overnacht. Vanuit Brig hebben we een paar dagtochtjes gemaakt (o.a. naar Zermatt) We zijn ook met de bus en de gondel naar Belalp gegaan. Vanuit Belalp zijn we naar Riederalp gewandeld. Het eerste gedeelte daal je af tot aan de monding van het gletschermeer.

Na een spectaculaire hangbrug zie hier over de rivier volgt de beklimming door het bos naar

Riederalp. Vanuit Riederalp kan je de gondel naar het treinstation nemen

• Joep

Die hangbrug zal in de winter wel niet bereikbaar zijn zonder speciale uitrusting. Schijnt zeker een fraaie toch te zijn die nog op ons lijstje staat. Wij zijn er winter en zomer geweest. Echt top. Hoewel het skigebied niet zo uitdagend is, maar wel heel mooi.

• atomic

Joep Schreef:

——————————————————-

> Die hangbrug zal in de winter wel niet bereikbaar

> zijn zonder speciale uitrusting

Dat klopt. Op de website staat vermeld :

Der Wanderweg Riederalp- Belalp oder Belalp - Riederalp über die Hängebrücke ist ab sofort geschlossen bis im Frühling 2012.