We gaan naar...... Arabba

• Richard I

Met een beetje hulp van Germaine en Marlene hebben we dit weekend de knoop doorgehakt. We gaan naar Arabba. Althans, ik heb een hotel gevonden op de passo Campolongo, ongeveer halverwege Arabba en Corvara. Een beetje “in the middle of nowhere”, maar pal aan de piste, dus als uitvalsbasis voor het Sellaronda gebied en de Grande Guerra tour ideaal.

We gaan vliegen op Treviso, bij Venetië, en vanaf daar met een huurauto verder.

Enige minpuntje is dat we nog drie maanden moeten wachten (11-18 maart). Maar dat betekent wel dat er nog een heleboel sneeuw kan vallen!

Het aftellen in begonnen, ik heb er zin in! X(

• Jan

Geweldige keus!!!

Hier ga je heel veel plezier beleven

Zeker als je houdt van lekker doorskiën en tochten maken.

Zelf ben ik 8 keer in het gebied geweest.

De Sella ronde is leuk om te doen en dan heb je prachtige bergen om je heen.

Maar zeker zo leuk zijn alle gebieden eromheen.

Dagje Cortina d ampezzo is ook erg leuk om de doen!

en zo er zo veel moois om te ontdekken.

heel veel plezier vast met de voorpret

Jan

• Richard I

Dank je, Jan. Ik ben zelf ook Dolomieten-veteraan, dus weet onderhand de weg wel. Toch ontdek ik steeds weer nieuwe dingen.

Wat me wel spannend lijkt is de rit van het vliegveld van Treviso naar Arabba. Volgens Google maps is het ongeveer 160 kilometer, waarvan de laatste helft over bergweggetjes. Geschatte reistijd twee uur en zeventien minuten (en google weet niet dat we een Fiat Panda hebben gehuurd :D).

We rijden op zondag, dus ik verwacht dat het niet druk zal zijn op de wegen.

• Marlene N.

Hé zeg, ik heb niets gedaan hoor.:D

• germaine

Leuk Richard ! Het zijn vooral de veteranen hier die enorm veel info hebben gegeven, waar wij nieuwelingen weer gretig gebruik van maken. Ontzettend leuk om, waar het kan, je eigen ervaringen door te geven.

We zullen Arabba en de SR mee gaan maken. Ik nog 4 weekjes…

PS: we zitten in het dorpje zelf in een appartement.

• Richard I

En: het heeft vannacht gesneeuwd!

• Marlene N.

Mooie foto, dat zien we graag.(tu)

• germaine

en vandaag ziet het er ook nog zo uit…. ik heb goeie hoop !