Zo,
Voor wie in een ander draadje al meelas die wist het al, maar voor de rest: je hoeft je niet druk te maken, zelfs zonder sneeuw kun je skien. Het ziet er wat raar uit zo'n bruine wereld en overigens wordt daar as we speak aan gewerkt, als ik de webcams mag geloven.
Ik zat vorige week in Tignes, met SnowHeads, een Engels skiforum. (ja jongens, sorry, ik ga vreemd ) Was echt super lachen, maar voordat ik ging maakte ik me wel zorgen: er was nl helemaal geen sneeuw gevallen. Maar zorgen zijn dus niet nodig, want ik ging naar Tignes, waar het dorp lelijk is maar de sneeuw zelfs in de zomer skibaar. Je kon zelfs terug skien naar het dorp. piste doubleM naar Val claret best prima (ook al 100% kunst sneeuw), wel wat lastig skien op mn freeride ski's vanwege hardpack. Zie deze 2 filmpjes waar je goed kunt zien hoe bruin de wereld wordt vanuit het witte Gletscher landschap… (zijn dezelfde filmpjes als in het andere draadje):
deel 1: tignes deel 1
deel 2: tignes deel 2
Vanuit Val Claret kon je met de funiculaire of met de Lanches Stoel omhoog, daarboven was nog 1 stoel en zo'n 4 sleepliften open en natuurlijk de cabine naar de Grande Motte. Je kon dus helemaal van 3400 naar 2100 meter skien, op behoorlijke sneeuw. OP de gletscher wel uitkijken voor de gletscherspleten, want die zaten gewoon op de piste. Op een gegeven moment heb ik gewoon 1 ski op moeten tillen om niet een been kwijt te raken in een gat dat ik opeens tegen kwam van 200x20cm! Overigens was de piste waar dat gebeurde de dag erop gesloten….
Heb een nieuwe app gevonden voor mn iPhone, de ski tracks. Daarmee kun je je snelheid zien, de hoogte verschillen en de afdalings steilte en op een kaartje waar je bent geweest (ook te mergen met google maps), helemaal geweldig! Natuurlijk lopen boederen om een beetje snelheid te halen, uiteindelijk op max 108,7 gekomen. Dat was ook wel de max voor mijn ski's die dan toch wel een beetje licht begonnen aan te voelen… Maar hoe dan ook, aanrader!!