Openig skigebieden uitgesteld

• skifan

Vanmorgen op de lokale radio: de opening van Les Menuires is uitgesteld tot 10 december.

Vorige week is al besloten dat Orelle pas op 10 december opent.

Ook de opening van Val Thorens was al verschoven van 19 naar 24 december.

Wie volgt en wie gaat er wel op het geplande tijdstip open?

foto: Piste Gentiane onder de Moutière lift in Val Thorens

Volg ons tijdens ons verblijf deze winter in les 3V op:

www.vacanski.blogspot.com

hier staan ook de andere foto's

• JW

24 december moet m.i. 24 november zijn.

Verder een verstandig besluit. Het weer laat zich niet dwingen.

Met de sneeuwdump nu echt in aantocht zullen de gebieden er op 10 december prima bijliggen.

• kootje

Bij het bekijken van de foto's op picasa, ging mijn herinnering terug naar de jaren 60. Toen reden we zelfs 's zomers nog tussen muren van sneeuw over hoge passen. Ik moet eens kijken of ik nog ergens de foto heb staan van een pistebully op een groene wei in Les Arcs ergens vlak voor de kerst 2005 of 2006.

• aldo

Tja en die verwachte dump is ook weer een week uitgesteld.

laten we het er maar op houden dat de winter wat aanloopproblemen heeft pfff

• jvmaris

ja en dan te bedenken dat we zaterdag naar Val thorens gaan…

er zijn wel pistes open gelukkig dus we kunnen wel een beetje opwarmen voor de wintersport in maart.

maar ik had het me wel heel anders voor gesteld maar ach, wie weet…

• skifan

Je hebt gelijk, gelukkig maar, anders zou ik niet weten wat ik de komende weken hier moet doen. Kiezen welke van de 4 liften je in Valtho moet nemen wordt steeds moeilijker

• JW

Volgens de nieuwste inzichten gaat die dump niet door, maar blijven de seinen voor sneeuw in de Franse Alpen stevig op groen. De weerkaarten zien er totaal anders uit dan afgelopen weken.

Het moet raar lopen wil VT volgende week niet wit worden.

• skifan

@kootje

Wij hebben in 1992 nog in de HERFSTVAKANTIE in Val Thorens geskied.

Er lag toen zoveel sneeuw dat de pistenbully's het niet geprepareerd kregen.

Wel een verschil met de groen/bruine weiden van nu waar zich linten van kunstsneeuw doorheen slingeren.

foto's van Valtho nu

• Jochem

Volgens diverse media gaat het volgende week in veel gebieden wit kleuren. Nog geen dumps, maar een goede basis voor de pistes. Ook de temp. gaan dalen waardoor de sneeuwkanonnen hun werk kunnen gaan doen. We wachten in spanning af. Gr. Jochem

• kootje

Ja, het blijft een bizar gezicht die witte linten. Ik kan de foto van die pistebulley op het gras niet terugvinden, waarschijnlijk niet opgeslagen.