Voorlopig nog geen zorgen maken over de sneeuw die nog nergens is gevallen. Maar om langzaam in de sfeer te komen gaan we ons lijstje met wintersportspullen nog maar eens af.
Eigenlijk hebben we niks nodig……………… Mischien een paar nieuwe snowboots…………. maar toch, vijf jaar geleden de Salomon Streetracer Pro gekocht. Een heerlijke
ski waar je op een strak geprepareerde piste heerlijk mee kan knallen.
De afgelopen drie jaar echter na de middag elke keer last van een zachte piste met bulten sneeuw. Dan wordt het echt werken om lekker naar beneden te komen.
Omdat we dit jaar voor het eerst naar Saalbach gaan, ook hier verwacht ik door de ligging van de hellingen en de hoogte van het gebied weinig anders. Ook wil ik na
11 jaar skien wel eens een klein beetje buiten de piste proberen. Ook hier is mijn huidige ski niet echt geschikt voor.
Daarom toch maar eens aan het orienteren of er nog iets moois te koop is. Mijn budget € 300/350 volgens mij moet ik het in de all mountain categorie zoeken. Ik ski voornamelijk op de piste
maar af en toe een stukje afsnijden moet ook kunnen. Geen probleem met een model van vorig jaar. Ik ben ongeveer 185cm 85kg. Ski als het kan redelijk sportief, voorkeur voor lekker gesneden bochten.
Wie heeft tips over een lekker skietje, de test heb ik allemaal uitvoerig bekeken maar dan zit ik (Fischer Motiv 80/ Atomic Black eye Ti) boven het budget wellicht dat ik met een
overjarig model wel weg kom!
Dank