nieuwe ski schoenen nodig

• joopy

ik heb nieuwe ski schoenen nodig ! wie heeft er een advies voor mijn

welke schoenen zijn goed,zitten goed en zijn niet zo duur

al vast bedankt

• Marinus

Neem een paar Strolz, altijd goed >:D<

• Richard I

Dit is wel een heel algemene vraag!

Wat voor de een goed goed is, hoeft niet goed te zijn voor de ander. Iedereen heeft andere voeten. Pasvorm is het allerbelangrijkste, je zult dus naar een winkel moeten gaan om te passen.

Verder is van belang waarvoor je de schoenen gaat gebruiken. Gezien je vraag vermoed ik dat je geen wedstijden gaat skiën. Dat is mooi, want dan hoef je niet naar de allerduurste, stijfste schoenen te kijken. Het kan wel van belang zijn of je een beginner bent of gevorderd, sportief skiet of juist rustig. Wat voor schoenen heb je nu? Zitten die lekker? Waarom wil je andere? Heb je wel eens schoenen gehuurd en hoe bevielen die?

Er zijn heel veel schoenen te koop die goed en comfotabel genoeg zijn voor een week wintersport per jaar en niet te duur. Ga eens naar een winkel bij jou in de buurt en kijk wat er te koop is. Ik zou me geen zorgen maken over goede of slechte kwaliteit. De kwaliteit van de bekende merken ontloopt elkaar niet zoveel. Alle merken hebben modellen die meer of minder geschikt zijn voor jouw wensen. Maar waarschijnlijk zullen niet alle merken en modellen je even lekker zitten.

• n

Nou, er zijn nog wel een paar verschillen kwa pasvorm. Automic bijv. vind ik een beetje smalle leest hebben, Salomon daarentegen juist weer een wat bredere. Dus vooral passen, goed sluiten, de juiste sokken aan en een poosje aanhouden.

Misschien kun je ter plekke eerst eens huren. Kun je altijd wisselen tot je de goede hebt gevonden. Soms wil de verhuurder ze nog wel eens verkopen, vooral als je een beetje verder in het seizoen gaat. Anders merk en type noteren. En dan daar of hier kopen.

Nina

• skiester

pasvorm is belangrijker dan merk of zelfs kwaliteit.

met mijn skistijl zou ik stijve schoenen moeten hebben, maar mijn tourschoenen passen het beste. Dus gebruik ik die!

• Marinus

Ik heb zelf ook nieuwe nodig, heb jij Strolz wel eens overwogen?

• Henk

Blijft moeilijk, twee jaar geleden nieuwe gekocht, zaten erg lekker in de winkel, tijdje aangehouden, voelde geen drukpunten dus kopen. Op ski vakantie eerste twee dagen, heerlijk, kon ze lekker strak aantrekken maar daarna…. in de middag krijg ik steeds pijn in twee tenen door druk op een plekje van mijn wreef, tijdens het skiën valt het wel mee maar stilstaan is dan een marteling. Verlang soms terug naar mijn oude paar, kon ik de hele dag aanhouden…. Het gaat wel beter wanneer ik in de lift en bij het koffie drinken/lunch etc. even de linker schoen los maken (het is alleen de linker voet….. Eigenlijk zou je ze moeten kunnen mogen uitproberen, kan soms ook geloof ik, huurkoop ofzo. Doe ik de volgende keer…..

• skiester

neuh, duur en wel erg lelijk (ik weet niet niet belangrijk maar toch)

Ik ben nu heel tevreden met mn scarpa's. Heb trouwens gemerkt dat goede zooltjes onontbeerlijk zijn. Hetgeen in skischoenen zit is shit.

• skiester

of terug gaan en plekje laten bekijken. Ze kunnen daar nog vaak wel wat aan doen.

• Marinus

Hoeft ook niet perse Strolz te zijn, maar ben poepflauw van blauwe kuiten na 3 dagen skiën. Dus nieuwe schoenen komen er, waarschijnlijk ter plekke aanschaffen. Misschien wat duurder, maar ga direct terug als het me niet aanstaat.

Zooltjes zijn idd onontbeerlijk. Vrouwlief heeft ze ook sinds afgelopen seizoen. Wereld van verschil. Meeste schoenen hebben helemaal geen zooltjes. Gewoon je voet op een plat stuk plastic.