Precies, en dan was die steile piste van toen nog maar de blauwe naast de Medrigalmlift in See. Werkelijk een eitje.
()Angst zit vooral tussen oren,als de techniek beter wordt zal de angst ook minder worden.
Dus,oefenen ……..en wij zijn zoals velen al hebben beschreven geen bergen gewend.
Er blijven altijd mensen over die hoogtevrees hebben.
Ik vind dat er maar een mogelijkheid is met skien,je vind het leuk of niet,beetje leuk is er niet,tenminste dat is mijn persoonlijke mening.
Succes verder,en vergeet niet aan je veiligheid te denken,helm zit nog lekker warm ook.
Of je skiet al goed (meestal na meerdere jaren), vertrouwt op je techniek… dan ben je vanzelf niet/minder bang om te vallen. Of je skiet nog niet zo goed (geldt dus in principe voor élke beginner, op getalenteerde uitzonderingen na), kunt dus nog niet op je techniek vertrouwen… dan begrijp ik best dat je bang bent om te vallen.
Niks raars aan. Ik zou zeggen: ga vooral nog een paar jaar door met les nemen (in NL, ter plekke, of allebei) en ga vooral nog niet mee met je reisgenoten om tochten te maken. Ik denk dat je alleen over je angst heen komt, door les te nemen en de techniek onder controle te krijgen. Als je toch tochtjes gaat maken en het blijkt moeilijker dan je denkt, word je misschien alleen maar nog banger, dat zou zonde zijn.
RoxaneB Schreef:
——————————————————-
> Misschien als je bang bent om jezelf ook te
> bezeren bij een eventuele val, zou je ook nog aan
> protectie kunnen denken.
Dit is een goed punt. Vallen kan inderdaad een pijnlijke aangelegenheid zijn. 2 jaar geleden een keer onderuit gegaan en na 6 maanden voelde m'n hand nog steeds wat beurs. Een helm, backprotector, broekje met schuimvulling en polsbeschermers zouden standaard tot ieders arsenaal moeten behoren. En natuurlijk wat geluk bij de wat meer ongelukkigere manieren van vallen (lees: verdraaiingen)
Beste Tom, er worden hier beslist heel veel prima tips gegeven.
Maar als ik je verhaal zo lees krijg ik de indruk dat je in je eerste ski-jaar - en met erg weinig skilessen in de benen - “gewoon” met je groep bent gaan skiën.
Zo werkt het niet, tenzij je een bijzonder natuurtalent bent.
Ook skiën moet je leren, en dat leer je niet door zo maar mee te gaan met een groepje vrienden. Maar simpelweg door les te nemen, hoe meer hoe liever.
Privé-les is prachtig voor de details en techniek. Maar gewoon veel lessen in een klasje van het zelfde niveau heeft ook zijun voordelen. Dan leer je namelijk skiën in een groep, en zie je dat iedereen het gewoon moet leren. Goed voor het zelfvertrouwen
Hoe meer basistechniek je beheerst, des te meer mogelijkheden en keuzes in afdalingen.
In essentie is skiën niks anders dan graag naar beneden willen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?