skigebied Orcieres

• Damming

Wij gezin (2 volwassenen en 2 kinderen) zijn van plan deze winter te boeken voor skigebied Orcieres.

Op internet kunnen we weinig ervaringen van andere wintersporters terug vinden.

Wie heeft enige bruikbare info, zoals ligging/bereikbaarheid pistes, rijdt er een busje of is eea op loopafstand?

Gr.Paul

• Skies

bij de eerste link die een googletje oplevert vind ik meteen 7 recenties.

Misschien zelf even verder googlen?

http://www.snowplaza.nl/landinfo_frankrijk-skidorpen-orcieres_merlette-recensies

• Joep

Ver weg! Aanrijdroute is niet ideaal (zeker nog twee uur door de bergen rijden nadat je de snelweg af bent) We zijn er in de zomer een keer langs gereden en het is ook niet echt een knus dorp. Ik zou het eerlijk gezegd niet gauw kiezen voor de wintersport.

Kijkend naar de website zie ik dat het dorp uit twee ‘etages’ bestaat. Skiliften gaan allemaal vanaf het hoogst gelegen deel (1800 m.). Dus daar wil je dan wel zitten. Er zullen vast wel busjes rijden. Inderdaad nog even een beetje googlen.

• T.man

Ben er vorig geweest met 3 gezinnen. Inderdaat een in twee etages gespleten dorp. Maar er gaat een luxe roltrap naar boven en stopt pal nast de lift. Het is een leuk skigebied . Boven heb je een soort van iglo dorp met wel 50 sleedehonden( Huskys). En je kan er aan een soort kabelbaan op je buik naar beneden vliegen. Wij hebben er zelfs aan gedacht om dit jaar terug te gaan. Maar uiteindelijk iets anders gezocht. Als je een hekel hebt aan auto rijden is het minder. Want het is inderdaat einde route Napoleon en dan nog omhoog.