het weer

• ziller-jo

Weet je wat mij is opgevallen het is nog zo stil over het weer.

Okee ook al kijk ik de vlokken uit de lucht er ligt nog helemaal niks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En de eerst komende week word er ook niks verwacht.

Okee het is s´nacht al goed koud ,maar overdag te warm voor de sneeuwkanonnen.

Maar goed zou fijn zijn als we over drie weken zouden kunnen gaan skieen.

We zien het wel dit weer is ook heel fijn moet ik zeggen.

We genieten nu elke dag van het weer zoooooooooooooooooooooo fijn.

Maar als er een goeie weerman op de site is laat hem een voorspelling wat het weer gaat doen?

Ziller-Jo

• n

Er komt sneeuw……..ergens, op enig moment:D

Beetje flauw grapje maar het komt vast goed.

Nina

• Marinus

Meeste gebieden hebben zwaar geïnvesteerd in kunstsneeuw, waarschijnlijk maakt men zich er daarom niet meer zo druk over. Bovendien, waarom zou je je druk maken over iets waar je geen invloed op hebt? :D

• skiester

toch jammer want over 2 weken ga ik al… zou leuk zijn geweest als er een lekker basis had gelegen. Ik laat mijn nieuwe ski's maar thuis denk ik….

• kootje

skiester schreef

Ik laat mijn nieuwe ski's maar thuis denk ik…

Dat lijkt me heel verstandig.

• kootje

Dus ziller-bo is niet wezen skiën neem ik aan.

• Marinus

Tuurlijk is het jammer. Doe nog uiterst m'n best om wat leuks te vinden voor de 2e week van de kerstvakantie. Maar dat duurt nog even. Tot die tijd kan er al een beste dump gevallen zijn.

• ziller-jo

nee dit jaar nog niet heeft wel nieuwe schoenen en helm maar nog niks geprobeerd.

Die kijkt het ook uit de lucht hiuhihihihi

• x10

Hé Ziller-Jo,

Ik vraag mij idd wel eens af of de ‘Alpenmensen’, ‘Alpeniers’, ‘Alpenaren’ of hoe je de mensen die in de Alpenlanden wonen ook maar heten en qua werk afhankelijk zijn van de wintersport industrie, ook gaan praten / in de ‘stress’ raken, over de weinige sneeuw.

Zo van “shit we willen wel over 2, 3 weken open en er ligt nog helemaal niets.”

Is het het praatje van de dag of blijft iedereen daar rustig.?

Ik ben erg benieuwd.

Kijk hier in het ‘hoge’ noorden blijven de mensen wel erg koel als het 1 nacht vriest (momenteel is het hier -2 graden), maar die hollanders ;) raken direct in de elfstedenstress als het nog maar 1 nacht gevroren heeft.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

x10

• atomic

Ik had me nog niet echt met het winterweer in de Alpen bezig gehouden. Op de TV had ik op de webcams wel gezien dat er nog niet veel sneeuw lag maar dat kan in 10 dagen tijd helemaal veranderd zijn. Opvallend vond ik wel dat de World Cup slalom-wedstrijd in Finland afgelopen weekend is afgelast vanwege een tekort aan sneeuw.

Als je op deze webcam finland kijkt zie je dat er inderdaad nog maar heel weinig sneeuw is gevallen.

Omdat ik zelf in Colorado ga skieen heb ik gekeken hoe het daar nu met de sneeuw is. Daar is voorlopig geen tekort aan sneeuw.

Het is de bedoeling dat het gebied van Vail eind deze week open gaat. Op deze webpagina kan je zien dat ze hard met sneeuwkanonnen bezig zijn.

In Winter Park zijn ze afgelopen weekend al open gegaan. hier zie je de foto's. Er zitten een paar fijne plaatjes tussen.