of je leest even dit artikel. Zo simpel kan het misgaan.
Ik denk zelf dat de goede man zonder helm het er nog veel slechter vanaf gemaakt zou hebben.
gr. rene
Igor Schreef:
——————————————————-
> Net gekeken en de tips van de skileraar kunnen zo
> de prullenbak in…
>
> Carven:
> - zonder stokinzet?
> - door je heup te verplaatsen?
> En dan zelf lekker rutschbochten beginnen en
> gesneden eindigen… Ik stel voor dat de beste man
> nog even wat aan bijscholing gaat doen.
>
zo…..en wat is jouw skileraarachtergrond eigenlijk? Graag van jou een stapsgewijze uitleg hoe de bewegingsafloop van een carvebocht eruit ziet. Ook graag even toelichten of je een 100% carvebocht in alle omstandigheden kan toepassen. Iemand die carven nog moet leren, begint gelijk met 100% carven? Zo nee, hoe leer je het hem/haar dan en hoe ziet zo`n bocht er dan uit?
Dank u!
Mijn opmerking over het skieen, ging vooral over de wijze waarop de leraar het doet.
Hij geeft les in carven, maar rutsch zelf de bochten in. Dat is op zich een techniek die bijvoorbeeld in de reuzenslalom je veel tijd kan schelen, maar is niet carven.
Carven gaat kant op kant.
Door het buitenbeen te strekken, het binnenbeen te buigen en je neus boven je binnenbeen te houden (bergski) krijg je enorm veel kanthoek en kan je heel eenvoudig
carven. Zo geven de nederlandse indoorbanen ook les, voor beelden kijk eens bij de demo van het dutch interskiteam op de demo in St. Anton.
Het voordeel hiervan is dat sommige mensen die nog nooit op ski's hebben gestaan al na 2 lessen (onbewust) een vorm van parallel skieen..
Zelf ben ik landes 2 leraar. Ik heb zelf dus ook les gehad in zowel carven (en examen gedaan) als reuzeslalom (zowel op techniek Landes 1 als op tijd Landes 2).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?