Hoi Igor,
V.w.b. het eerste ; mee eens.
ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook wel eens zo ski, hoor, met de skibril op de helm en een zonnebril op. Dit komt bijvoorbeeld in het volgende geval voor: je gaat weg met bewolkt c.q. mistig weer, dus doe je je skibril op. Wij nemen altijd, hoe het weer ook is, alles mee. Dan verschijnt zo stilletjes aan de zon en het wordt warmer, dan langzaam aan doe je toch je zonnebril op. Skibril ophouden is dan vrij warm en ik denk altijd dat een zonnebril bij zonneschijn beter beschermt dan de skibril (mss heb ik het wel mis hoor) Het zicht is dan weer anders met een zonnebril en bij mij ook minder scherp aan de ogen. ja en wat doe ik dan met de skibril. Die laat ik lekker op mijn helm. Dan hoeft die niet weer ergens in de jas. Bovendien kan ook zo het weer weer omslaan, of je komt in een ander dal (3V) waar de bewolking is blijven hangen en dan heb je zo je skibril weer te pakken.
Dus; misschien kun je nu meer begrip opbrengen waarom er wel mensen zijn die de skibril even op de helm zetten terwijl ze de zonnebril op hebben.
Groetjes,
x10