verslag Ischgl vorig seizoen

• Fotsirk

Net als vorige keer hier een linkje naar ‘dat andere forum’ met mijn verslag met foto's van Ischgl, eind maart dit jaar:

shortski Ischgl

Het verslag is laat, maar misschien wel leuk om al wat in winterstemming te komen?

• JW

Nog los van de lagere acco-prijs vind ik Galtür ook een veel gezelliger dorp dan het steeds poeniger aandoende Ischgl. Maar zoiets is natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Wat ik me wel afvroeg: Galtür heeft zelf een skigebiedje dat m.i. best de moeite waard is. Vooral aan de achterkant op maar ook buiten de pistes mooie mogelijkheden. Het gebied van Galtür kan je niet bekoren ?

• Piet

niet zo zuur JW, word je gauw oud van

• JW

Wel eens in Galtür geskied dan ? Of in Kappl of See ?

Geen grote gebieden, maar absoluut erg leuk voor een dagje lekker wintersporten.

Als ik sommige foto's van Fotsirk zie word ik al een beetje moe van de drommen mensen. Op de pistes valt het overigens wel mee.

Maar Ischgl is één van de lelijkste Oostenrijkse skidorpen die ik ken. Er is weinig authentieks meer te ontdekken. En het skigebied bestaat vooral uit brede racebanen, en bijzonder weinig uitdagende pistes. Laat staan leuke off piste-mogelijkheden.

Niks mis mee voor wie daarvan houdt overigens.

De meeste mensen hokken nu eenmaal graag in drommen bij mekaar.

• Fotsirk

JW Schreef:

—————————————————-

Het gebied van Galtür kan je niet bekoren ?

Was misschien wel leuk geweest voor een dag, maar aangezien we vooral met pisteskiërs op stap waren, biedt Ischgl toch veel meer mogelijkheden. Die twee drukke foto's: 1 toen de lift niet werkte & 1 aan DE après skibar daar in de bergen. Ik moet zeggen: in 2008 waren we er in april ipv maart en toen hadden we vaak het gevoel alleen te zijn in het gebied. Dalafdalingen aan Ischgl-kant zijn wel steeds heel druk.

Elk gebied zal wel voor- en nadelen hebben, maar qua pistes & liften is Ischgl binnen Oostenrijk toch top.

Galtür: misschien iets voor als de kleine dochter mee gaat skiën?

• JW

Voor pisteskiërs, die kilometers willen maken, is Ischgl inderdaad beter geschikt. Galtür heeft slechts zo'n 40 km piste, waarvan - net als in Ischgl - weinig moeilijke.

Doordat er weinig pistes zijn is er veel ruimte buiten de piste. Met vooral aan de Saggratkant vaak erg mooie sneeuw.

't Is maar net waar je van houdt.