skigebieden frankrijk

• glenn

Voor de liefhebbers,hier wat skigebieden waarvan de meeste niet omschreven zijn in de ski boeken,veel plezier

Glenn

Frankrijk

www.lapierrestmartin.com

www.altiservice.com

www.autrans.com

www.ax-ski.com

www.bonneval-sur-arc.com

www.station-chalmazel.com

www.ermitage-resort.com

www.cambre-d-aze.com

www.espacediamant.com

www.front-romeu.fr

www.gourette.com

www.isola2000.com

www.labresse-remy.com

www.ot-lans-en-vencors.fr

www.legrandbornand.com

www.lac-blanc.com

www.lemarkstein.net

www.monts-jura.com

www.lesangles.com

www.lesrousses.com

www.lesorres.com

www.luz.org

www.sancy.com

www.tourisme-metabief.com

www.peyragudes.com

www.piau-engaly.com

www.porte-puymorens.net

www.les7laux.com

www.pratpeyrot.info

www.prazdelys.command.com

www.puigmal.fr

www.puyvalador.com

www.saintlary.com

www.lelioran.com

www.tourmalet.fr

www.valberg.com

www.laclusaz.com

www.valmorel.com

www.valmenier.com

www.lansenvercors.info

www.chamrousse.com

www.serre-chevalier.com

www.montgenevre.com

www.paysdescrins.com

www.orcieres.com

www.risoul.com

www.vars-ski.com

www.valdallos.com

• kootje

Geen idee of deze plaats in de skiboeken voorkomt, maar hier nog een link (Maurienedal)

http://www.aussois.com/

Zag er wel leuk uit afgelopen zomer.

Wat bonneval sur-arc betreft, denk ik dat je voor het originele wel snel moet zijn, men is aan de andere kant van de weg begonnen met flinke gebouwen.

• JW

Doodzonde dat er op die plek gebouwd wordt.

Weet je zeker dat het toeristenaccommodatie betreft ? Qua locatie - in de schaduw van de bergen - en bouw lijkt het eerder industrieel.

Een vrij onbekend skigebiedje - ook in het Mauriennedal - is Les Karellis (vrij dichtbij de afslag naar de Col du Lautaret).

Een vrij klein (50 km) maar compleet skistation. (www.leskarellis.com)

• kootje

Nee, ik weet niet zeker of het een toeristische accomodatie is. Ik hoop het ook niet, maar fraai is het niet.

Overigens buiten het seizoen is het ook daar uitgestorven.

Les Karellis heb ik wel op de borden zien staan, maar nog niet wezen kijken. Komt een ander keertje weer.

• atomic

Inderdaad doodzonde dat daar iets gebouwd wordt. We zijn vorig in de zomer met de auto vanuit Val d'Isere de Col de Iseran overgestoken. Het was al een aparte belevenis om op een weg te rijden waar in de winter skipistes zijn. Een paar jaar eerder hadden we dezelfde plek geskied. Na de top volgende de weg een prachtige route door een Parque National naar beneden. We hebben stapvoets gereden en konden de marmotten vanuit de auto zien zitten en horen fluiten.

Als je dan beneden in het dal aankomt ligt daar het authentieke en verlaten dorpje Bonneval sur-arc. Ik vond dit het meest authentieke dorpje dat we tijdens onze rondreis door de Alpen zijn tegen gekomen.

• JW

De toegang naar Les Karellis is best bijzonder: de haarspeldbochten op de (prima) weg omhoog zijn op plekken helemaal buiten de rotsen uitgebouwd.

• JW

Dorp is erg mooi, Asterix en Obelix zouden zich er goed thuis voelen.

Maar dat “mooi” geldt zeker ook voor het skigebied.

Een paar jaar geleden waren er nog geen sneeuwkanonnen, maar had het wel de beste sneeuw van het Mauriennedal. Dit dankzij de hoogte en vooral de kigging helemaal aan de schaduwzijde van de berg.

Bovendien fraaie off piste-mogelijkheden.

En ook nog es een geweldig skigebied voor kinderen om skiën te leren. Met grote veelzijdige skiweide en speels skigebied in het bos.