Aantal kilometers piste Les Coches-Montchavin

• x10

Dag allemaal,

Is er iemand die weet hoeveel kilometers skipiste het gebiedje van Les Coches-Montchavin (Forfait Secteur Village) beslaat?

Ik kan het nergens vinden en hoop van harte of iemand van jullie me helpen kan.

Met een hartelijke groet,

x10

PS Ik heb altijd zo'n moeite met de code die ingevuld moet worden als je een bericht plaatst. Ligt dat aan mij??

Oeps, 3e keer al dat het fout ging :S

• Marinus

x10 Schreef:

> PS Ik heb altijd zo'n moeite met de code die

> ingevuld moet worden als je een bericht plaatst.

Account maken en inloggen. Wel zo makkelijk.

Marinus

• kootje

Ik heb hier de kaart voor me en die geeft de volgende liften aan tussen de gele stippellijn; Plan Bois, Bijolin, Dos Rond, Crozats, Carroley en alles wat daar links of onder ligt. Vraag me niet hoeveel km of dat skiën is, want dat weet ik niet. Volgens de stippellijn valt de sallalift daar net buiten. Hou er rekening mee dat er misschien een cabinelift buiten valt, want ik weet nbiet hoe da zit in La Plagne. In Arc bv. valt in de secteur 1800-1600 de Transarc buiten de secteur en in 2000 de Varet en Aguille Rougelift.

• Yvonne

Ik kan je helaas niet helpen met het aantal KM's van het deelgebied van Les Coches-Montchavin, maar kan je wel vertellen dat een erg leuk deel van het La Plagne gebied is. Mooie pistes die in het bos liggen, wel soms een deel wat erg blauw/groen, dus als je te weinig vaart hebt moet je prikken.

Maar ben je dan van plan om een pas voor alleen dat deel te kopen?

Het andere deel van La Plagne, zoals de pistes boven Champagny en Vanoise en bij Montalbert is ook de moeite waard.

• x10

Hoi Marinus,

Ik moet me maar eens verdiepen in het beleid. Ik ben altijd weer veel te bang te veel op internet achter te laten. :S

Ik ben niet zo'n inlogger.

Dus ….gauw aan de studie voo rmij.

Bedankt voor je reactie

• x10

Hoi Kootje,

Ik ken de kaart idd. Was gewoon benieuwd naar het aantal km. Vandaar. Vooral in vergelijk met andere gebieden.

Groet,

x10

• x10

Hoi Yvonne,

Ja het idd een leuk gedeelte. Ik ken het hele Paradiski gebied omdat ik er inmiddels 6 keer ben geweest.

Er wordt gedacht om zo'n pas voor 6 jarigen te kopen.

Heb het even berekend, maar als je met zo'n pas 1keer voor een dag een uitbreiding koopt voor het La Plagne gebied ben je al duurder uit dan wanneer je een familiepas la Plagne koopt.

Stel dat er wel minder sneeuw is (kerst / oudd en nieuw) dan is er bovenop toch mooiere sneeuw en wellicht minder ijzig.

Bedankt voor je reactie overigens. Oh en wij schaffen dus maar gewoon de Paradiskipas aan.(:D

Groet,

x10

PS als iemand nog wel het aantal km weet, hoor ik dat nog graag.

• Marinus

Accountje aanmaken met wat nietszeggende gegevens en een hotmail e-mailadres is vaak al voldoende. Je laat nu ook al je e-mail gegevens en lp-adres achter…

• Yvonne

Ik weet nog wel een reden om een uitgebreidere pas te kopen.

Jaren geleden zat ik in Januari in Les Coches, prachtig, windstil weer, goede sneeuw, maar wel -20°C, je kon de ijskristallen zien. Prachtig natuurlijk, maar brrrrrr wat was het koud op die noord hellingen van Les Coches, die in januari nog niet lang in de zon liggen.

De Vanoise expres was toen net een jaartje of 2 open en we zijn toch wel regelmatig overgestoken om op de zonnige zuid hellingen van Vallandry te skien.

• x10

Hoi Yvonne,

Goed dat je dat van die kou meldt.

Ik herinnerde mij idd dat het ‘s morgens heel koud kan zijn in de stoeltjesliften vanaf Les Coches. Dan is het lekkerder voor hen om bovenop en bij dat deel van Arpette richting Plagne Bellecote te skien. Een pas voor richting Vallandry wordt ’m niet. Dat gebied is te groot voor hen. (Zelf nemen we die grote pas wel, hoor, maar wij zitten er 2 weken en skien niet met de kinderen van de andere families, die een week later zullen komen. Snap je hem nog??)

Groetjes,

x10