info over St Anton am Arlberg

• Anouk85

Wie kan mij wat vertellen over St. Anton?

Voorgaande jaren Serfaus, Hinterglemm en Solden gehad. Nu zoeken we een nieuwe bestemming met leuke apresski en uitdagend skigebied. Uiteraard wel

tegen een redelijke prijs.

Het idee is om naar St Anton (Arlberg) te gaan. Is het gebied echt zo uitdagend voor gevorderde skieers? En hoe snel is de verbinding met Lech en Zurs? Zijn de prijzen(eten/drinken/apresski) te vergelijken

met de bovenstaande bestemmingen? Of is het echt zo duur als beweerd wordt? En in welke wijk kun je het beste zitten? Heb nu appartementen in St.Jacob en Nasserein uitgezocht. www.rafalt.at en www.stanton-schlosskopf.at.

groeten Anouk

Ps; inmiddels meerdere reisverslagen hier gelezen.oa van josa uit 2008-2009. Zijn de verbindingen in het gebied inmiddels verbeterd?

• jacob

St.Anton:

-off-piste ongekend

-zeer sneeuwzeker

-relatief veel lastige pistes, en weinig “autobahnpistes” Er is een flink aantal pistes die in de loop van de middag wat buckelig worden. In deze zin totaal anders dan bijvoorbeeld Serfaus en Hinterglemm. Als je van gladgestreken blauwe en lichtrode pistes houdt is St.Anton waarschijnlijk geen goede keuze. Ook voor snowboarders minder aantrekkelijk

-uitbundige apres-ski waar Nederlanders nu 'ns niet in de meerderheid zijn

-gezellig sportief-mondaine sfeer, inclusief het gevoel dat je in gebied met een lange skitraditie zit.

-prijzen skipas en eten/drinken vallen mee (ten opzicht van het image), onderkomen heb jezelf in de hand

-skiliften zijn prima

Verbinding naar Lech/Zurs: per (gratis) skibus binnen 10 minuten midden vanuit het skigebied van St.Anton, of met de (niet gratis) postbus vanuit het dorp

Lech lijkt qua skigebied/moeilijkheidsgraad overigens meer op Serfaus.

Voor mij is het Arlberg gebied het mooiste in de Alpen: Skimogelijkheden zoals in Frankrijk, met de authenticiteit en sfeer van Oostenrijk

• joostdej

Hoi,

Wij zijn zowel im Serfaus als in st anton geweest. Qua prijzen maakt dat niet zoveel uit ( eten en drinken aan de pistes)

De pistes zijn uitdagend maar goed te doen.

De verbinding met Zürs is per bus, dat is erg druk…. Kost je een kwartiertje.

Je zit in Nasserein denk ik wat beter, omdat je daar de Nassereinbahn hebt, st jacob is een apart dorpje, ik denk dat je op de skibus bent aangewezen.

Ik heb de appartementen niet bekeken.

• Anouk85

Bedankt voor jullie reacties. We zijn met gevorderde skieers en snowboarders, op een enkeling na. Ons idee was dat St Anton een stuk duurder zou zijn maar dat valt dus enigzins mee in vergelijking

met de andere oorden. Qua pistemogelijkheden zouden we ook aan onze trekken komen dus.

• Anouk85

Oja, mag ik vragen in welke accomodatie jullie gezeten hebben?

• joostdej

Hotel Kaminstube (vlak bij Mooserwirt, op de berg) en een keer in Pension Schollberg dit is 5 minuten lopen naar de lift, inclusief skidepot.

• n

Leuk om te lezen dat St Anton een goede keus is. Ga in jan. voor een korte vakantie met 2 pers. en in maart voor een week met een grotere groep. Beide keren in St. Jacob. Ben daar ook nog niet eerder geweest maar in mijn omgeving mensen wel en die zijn ook enthousiast over het gebied. Ben benieuwd. Nog een week of 10.

Jan. in app. Martin Klimmer en maart een groot app. Zal nog even nakijken hoe dat precies heet.

Nina

• jacob

Heb heel veel onderkomens gehad in St.Anton, weet alleen de namen niet zo goed meer. Ze waren ook niet exceptioneel goed….

De laatste jaren logeren wij in Lech, maar daarvan houd ik de naam lekker voor mij zelf…:D

Wel is het zo dat het een groot voordeel is om in St.Anton zelf te gaan zitten: Dicht bij de liften en dicht bij de apres-ski. Nasserein is ook een goed en goedkoper alternatief, St.Jacob is niet meer te belopen, daar moet je echt met de skibus of auto.

Let ook op bij locaties in de wijk in de buurt van de Mooserwirt, in dat gedeelte is het ook echt ver lopen naar het dorp (het is nogal bergop, en de weg gaat in vele bochten omhoog).

Uit het bovenstaande kun je overigens ook opmaken dat St.Anton geen klein knus bergdorpje is, het is een behoorlijk uit de kluiten gewassen dorp. Maar wel een gezellige autovrije winkelstraat

• n

> www.ferienwohnung-tali.at

Zie hier de link.

Nina

• Anouk85

Bedankt voor alle reacties! Het is St Anton geworden. Ik wacht nu nog op een bevestiging uit Oostenrijk. Als het goed is wordt het dan

appartement Schlosskopf.