val thorens 3-12

• jvmaris

hey luitjes,

wat zouden jullie doen? ik kan nu echt een hele goedkope reis boeken naar VT vanwege een korting van 275 euro… dus dan is het nog maar 80 euro!!!!

ik heb mijn oog nu laten vallen op le chamois dór de studio voor 4 personen (niet gerenoveerd)

als ik de webcam bekijk vraag ik me af of het wel verstandig is om dit nu al te boeken.

de opening is 19-11..dus tja….

wat zouden jullie doen??? ik kan nog wachten met het boeking van deze aanbieding tot over 2 weken…

iemand ervaring met het appartement en met snowboarden in deze periode??

gr jacqie

• rene

ik heb daar ook gezeten en het ligt eraan in welke kamer je zit. op zich is het goed te doen. maar wij hadden een appartement voor 4 personen geboekt.

Ga er dan maar vanuit dat er 2 in de woonkamer slapen. Het is niet ruim.

wij waren toen op 15december en helaas liet de sneeuw nog behoorlijk te wensen over toen. De pistes gingen allemaal net, maar wel veel kleine steentjes die je ski of board beschadigden.

Of dat dit jaar ook het geval is kun je nu nog niet zeggen, dat ligt aan de hoeveelheid neerslag die nog moet komen.

succes

gr. rene

• atomic

Le Chamois d’Or is een echt Frans standaard appartementen complex. Er is alleen het noodzakelijke aanwezig. De kamer heeft (slaap-) bank, een eettafel, een klein keukenblokje, koelkastje, oventje. De kleine badkamer is van wasbakje, douche en bad. De slaapkamer heeft een simpel bed (geen boxspring of zoiets). Alles is wel netjes. Wij er al minstens 12x geweest en komen er zeker weer terug.

Als je niet al te hoge eisen stelt aan je comfort is het een goed appartement met een perfecte ligging aan de piste.

Zoals je weet is het gebied van Val Thorens rotsachtig met veel losse stenen. Er moet dus minstens 80 cm tot 100 cm sneeuw liggen om er voor te zorgen dat er geen stenen door de sneeuw heen komen. Het is maar de vraag of dat begin december het geval is. Ook het aantal geopende pistes is afhankelijk van de hoeveelheid gevallen sneeuw.

Het blijft natuurlijk een gokje. Maar als je maar Euro 80,00 hebt betaald kan je bij slechte omstandigheden besluiten thuis te blijven. Een hele dag skieen in Snowworld kost net zoveel…..

• skifan

Klopt maar gedeeltelijk:

Het is niet waar dat er grote rotsblokken op de pistes liggen want de meeste pistes in Valtho zijn bijna vlak omdat de stenen vermalen zijn en er daarna blé noir gezaaid is om erosie tegen te gaan.

Het klopt dat op 19 november bij de opening slechts een beperkt aantal liften open is (Plein Sud, Funitel de Peclet, Portette, Funitel Grand Fond en de tapis Castor en Pollux waarschijnlijk).Overigens zijn de meeste pistes voorzien van kunstsneeuw dus in de 2 weken hierna opent bijna het hele gebied. Enkel de pistes Combe de Caron en de Glacier openen meestal pas in Januari.

Op 3 december gaat het gebied van 3V open en kun je dus over de belangrijkste pistes naar Menuires, Meribel en Courchevel.

• atomic

skifan Schreef:

——————————————————-

> Klopt maar gedeeltelijk:

> Het is niet waar dat er grote rotsblokken op de

> pistes liggen want de meeste pistes in Valtho zijn

> bijna vlak omdat de stenen vermalen zijn en er

> daarna blé noir gezaaid is om erosie tegen te

> gaan.

Ik bedoelde ook niet dat er grote rotsblokken op de piste liggen. Het zijn juist die losse stenen die door de sneeuw naar boven komen. Op alpen weiden in lagere gebieden zoals b.v. in Oostenrijk heb je alleen gras waardoor 50 cm sneeuw al voldoende kan zijn voor een mooie gladde piste.

Wij gaan meestal eind januari of half maart naar Val Thorens dus dan is de sneeuwlaag bijna altijd voldoende. Ik heb het echter twee keer mee gemaakt dat de sneeuwlaag op de lagere pistes tussen de 80 cm en 100 cm was. Op de steilere stukken waar veel wordt geremd en gerutscht komen er losse stenen door de sneeuw heen. Tijdens het preparen van de pistes kunnen de stenen ook omhoog komen. De stenen blijven tijdens het rutschen onder je ski's of board hangen met als gevolg krassen of putten in je belag.

• jvmaris

ik denk dat we de gok gaan wagen, zijn er maar een paar pistes open dan wordt t rustig aan ontbijten….boardjes onder en gaan met die banaan…

zijn in t verleden in november ook naar solden en kaprun geweest, daar waren alleen de gletsjers open en hebben we het prima gehad…

miss dat we wel gaan lessen dan kunnen we deze week gebruiken om de techniek bij te schaven en dan kunnen we half maart in les arc eens kijken hoe we het er vanaf brengen haha

gr jacqie

ps en natuurlijk duimen draaien….

• atomic

Leuk dat je toch naar Val Thorens gaat. Veel plezier en de foto's zien we graag tegemoet.