Ik ben helemaal happy. Want in plaats van 2x een week skieen in Frankrijk gaan we deze winter 2 weken skieen in Colorado.
Colorado stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Na het lezen van het reisverslag van mr. Ski van afgelopen winter had ik me voorgenomen eens te onderzoeken wat zoiets zou kosten. Een pakketreis via een reisorganisatie was best prijzig. Dat kwam mede doordat de aangeboden accomodaties in de ski-resorts lagen. Na veel zoeken en rekenen hebben we besloten alle losse componenten zelf via internet te boeken. De meeste kosten hebben we kunnen besparen door voor simpele accomodaties buiten de ski-resorts te kiezen.
We vliegen naar Denver. Na een dagje acclimatiseren in Denver rijden we met een gehuurde SUV door naar Winter Park voor 3 overnachtingen en twee dagen skieen.
De volgende stop is Silverthorn. Dit een klein plaatsje langs de Interstate 70 vlak bij Lake Dillon. Hier blijven we 4 nachten. Vanuit Silverthorn zijn de skigebieden van Keystone, Breckenridge en Copper Mountain makkelijk bereikbaar. Verdeeld over 5 dagen willen we deze 3 verschillende gebieden bezoeken.
Daarna rijden we door naar het plaatsje Avon. Dit ligt vlak bij het skigebied van Beaver Creek. Hier hebben we 5 overnachtingen geboekt. Vanuit Avon willen we verdeeld over 5 dagen de skigebieden van Vail en Beaver Creek bezoeken.
Als de weersomstandigheden meewerken skieen verdeeld over 12 dagen in 6 verschillende ski-resorts.
Daarna rijden we terug naar Denver Airport voor 1 overnachting en vliegen dan terug.
Nog maar 134 nachtjes slapen.
Voor de wzw lijst :
Feb 2011
12 t/m 27 atomic winterpark/keystone/breckenridge
copper mountain/beaver creek/vail