Fapa ski-carriers?

• Luthieneke

Ik heb zojuist een stel magnetische ski-carriers van het merk Fapa meegenomen bij de Gamma. Behoorlijk afgeprijsd, maar wel onder voorwaarde dat ik ze mag terugbrengen als ze niet geschikt zijn voor onze auto. Er staat namelijk op dat we vooraf moeten kijken of dat zo is, maar ik kan helemaal nergens info vinden :S Kent iemand dit merk, ervaringen mee? De site www.fapa.it die aangegeven wordt geeft een blanco, dus ik word niet veel wijzer daarvan.

• rene

Ik heb geen ervaring met het merk Fapa, wel met een ander merk magneetdragers.

Wat zowieso erg belangrijk is, is dat je dak goed schoon is voordat je de dragers erop plaatst.

Wat ik een groot nadeel van mijn magneetdragers vind is dat je er max 130 mee mag rijden. nu weet ik dat ze ook blijven zitten

als je harder zou rijden, maar 130 stond bij mij in de gebruiksaanwijzing. Ik wil het risico niet nemen dat ik ineens een paar ski's bij de achterganger naar binnen zie vliegen.

Wat ook belangrijk is, is dat er in de skidrager een hendel of lipje zit om de drager van je dak af te krijgen. Gebruik deze en ga niet tussen de plaat zitten rommelen.

1 je beschadigd je auto lak snel en 2 je maakt de magneetplaat gebogen of ingedeukt wat weer invloed heeft op het oppervlak en dus de kracht die het hebben kan.

Succes in ieder geval.

gr. rene

• skiester

ik zou het niet doen. eigenlijk zijn die dingen bedoeld voor de kleine afstand, niet van NL naar Alpen. Ik zou niet relaxed rijden op de de autobahn, met rotweer etc. Ik heb hier ook nog 2 van dei dingen liggen maar die neem ik niet mee naar nl…

• Marinus

Ja, maar jij rijdt ook niet relaxed als je maar 130 km/h mag :D

• skiester

daar heb je een punt. Gisteren nog moest ik me inhouden om niet harder te gaan dan 150 in de regen en 200 op droog (zelf opgelegde limieten met een kind in de auto), keek ik reed ik weer 212… :D Damn!

Ondanks dat vanuit Drenthe de 850km in 7 uur gedaan. incl 3 stops (2 tank en 1 plas) Had ik niet gered met die magneten! ;)

• Marinus

Goh, dat red ik ook in 7 uur, maar dan met 0 stops en dan nog heb ik de tank niet leeg :P Maar ja, moet je geen vrouwen bij je in de auto hebben, anders mag ik er zo 2 à 3 uur bij optellen :D

• ongelofelijk

skiester Schreef:

——————————————————-

> daar heb je een punt. Gisteren nog moest ik me

> inhouden om niet harder te gaan dan 150 in de

> regen en 200 op droog (zelf opgelegde limieten met

> een kind in de auto), keek ik reed ik weer 212…

> :D Damn!

Bij een digitale kilometerteller:

- Mevrouw, u reed 212, uw rijbewijs graag!

+ Oh agent, ik dacht het 12 over 2 was.

• kootje

Krijg jij nou nooit eens een bekeuring (laat staan rijbewijs in leveren)? Vandaag weer een flits opgelopen op de franse weg. Op dat …. stuk naar naar Nancy, waar je 90 of 110 mag rijden. Volgens mij hebben ze er een extra flitser bijgeplaatst.:?

• skiester

nee. das duitsland. Op de A3 nog flink wat stukken onbeperkt. Ben zelfs met ong 200 de Polizei voorbijgeknalt. Voelt wel gek trouwens….

• Luthieneke

Ik heb ze maar weer teruggebracht, bedankt voor het meedenken!