Skiën in Canada

• Maurice

Dit jaar willen we na 15 jaar de Alpen eens wat anders: skiën in Canada. Natuurlijk al eens gekeken op internet maar door de bomen zie je als snel het bos niet meer dus daarom hier maar een vragen.

Wie heeft er ervaring met skigebieden in Canada en wil ons tips geven?

Gr.

Maurice

• Maurice

Even een aanvulling op bovenstaande:

- Het skiniveau is goed en meer dan gemiddeld.

- Voorkeur voor hotel/catered appertement.

- Budget is ongeveer 1.500 p.p.

- Heliskiën zou ik graag doen maar valt helaas buiten budget.

- Periode heeft geen voorkeur.

- Aantal dagen: ongeveer 7 gevolgd door familiebezoek.

• atomic

Hallo Maurice,

Skieen in Canada kan ik je zeker aanraden. Zelf zijn we in 2006 twee weken in Canada geweest.

zie : reisverslag 2006

Ik vraag me alleen af of het met een budget van Euro 1500,00 pp gaat lukken. Ik schat dat een retourvlucht Calgary al gauw Euro 700,00 pp kost. Voor bagage moet je tegenwoordig ook extra betalen. Volgens mij kost het Euro 150,00 om een paar ski's mee te nemen. (daar huren kost minsten hetzelfde)

Dan volgt nog een huurauto (of bustransfer) naar het ski-gebied. Voor hotelovernachtingen ben je ook al gauw Euro 70,00 tot Euro 100,00 per nacht kwijt.

Skipassen zijn in Canada vaak net iets duurder dan in Europa

Laat maar weten als je specifieke vragen hebt.

• Snowzone

Je wil 7 dagen weg skiën, gevolgd door familiebezoek.

Dan zou ik indien mogelijk iets in de buurt zoeken anders ben je weer een dag kwijt aan reizen. Voor gebieden zie http://www.skicanada.org/skiarea/default.cfm?language=e

• Maurice

Er woont zowel in het oosten als in het westen familie van mijn vrouw dus dat maakt niet zoveel uit. De reistijd is ook niet zo erg want een goed, mooi gebied vind ik belangrijker.

Het budget is uiteraard zonder kosten van verblijf ter plaatse dus alleen accomodatie en vlucht.

Bedankt voor de reacties.

• Mr. SKi

Hoi ben in 2004 geweest. Helemaal top!

Zelf rondgetrokken in 19 dagen langs diverse gebieden.

Met je budget …. hangt er dus sterk vanaf wat je wilt en waarheen.

Kies je voor 1 bestemming dan kom je wellicht nog wel uit met je budget.

Zeker als je het hebt over ‘zonder verblijfskosten’waar ik gemakshalve ook even een liftpas toe reken.

Check anders ff de site www.canadotravel.nl of vraag het ze. Heb hier hele goede ervaringen mee.

Have fun vast!

grzz Mr SKi

• joostdej

Er stond een aanbieding van 979 euro pp voor Canada inclusief vlucht en logies in het Wintersportmagazine

• snowzone

Bijvoorbeeld:

Vliegen op Calgary.

Verblijf in Banff, skien in Sunshine Village, Lake Louise en eventueel ski Norquay. (minder dan 2 uur vanaf Calgary)

Verblijf in Golden, skien in Kicking Horse (minder dan 2 uur vanaf Banff)

Verblijf en skien in Revelstoke (minder dan 2 uur vanaf Kicking Horse)

• atomic

snowzone Schreef:

——————————————————-

> Bijvoorbeeld:

>

> Vliegen op Calgary.

> Verblijf in Banff, skien in Sunshine Village, Lake

> Louise en eventueel ski Norquay. (minder dan 2 uur

> vanaf Calgary)

> Verblijf in Golden, skien in Kicking Horse

> (minder dan 2 uur vanaf Banff)

> Verblijf en skien in Revelstoke (minder dan 2 uur

> vanaf Kicking Horse)

Wij hebben destijds voor een verblijf in o.a. Banff gekozen. Banff was het leukste plaatsje. Er zijn voldoende winkeltjes, restaurantjes en accomodaties. Daarnaast kan je 's avonds ook nog een keer chillen in de warmwater bronnen.

Sunshine Village ligt op een kwartiertje rijden. Lake Louise ligt toch op een klein uurtje rijden.

Beide gebieden zijn interessant genoeg om er 3 a 4 dagen te skieen. Er gaat een luxe skibus naar beide gebieden.

Maar er is ook voldoende parkeergelegenheid voor je huurauto.

• ronaldski

Maurice,

De grote skigebieden in Canada zijn Whistler en Lake Louise. Alle andere gebieden zijn kleiner, maar daarom niet minder leuk. Zeker als je rondtrekt, maakt de grootte van een skigebied niet zo veel uit. Zeker in Noord Amerika kan je, in tegenstelling tot veel accomodaties in Europa, minder dan een hele week boeken. Daardoor heb je de mogelijkheid om ook zonder je te vervelen in kleine gebieden te skiën of boarden.

Behalve Lake Louise en Whistler zijn mijn favorieten Kicking Horse bij Golden, Sun Peaks en Jasper. Met name Sun Peaks vind ik een aanrader. Wil je 's avonds ook vertier, dan zit je goed in Banff en Whistler. Daar is van alles te doen. Lake Louise is heel rustig. Sommigen vinden het een suffig dorp, maar als je rust zoekt dan is het een uitstekende locatie.

Vanwege de afstanden is het haast niet mogelijk om in nabijgelegen dorpen goedkoper te overnachten. De beste combi vind ik logeren in Canmore en skiën/boarden in Banff en/of Lake Louise. Vergeet in dit deel van Canada trouwens niet te betalen voor het Banff National Park. Dat is stevig aan de prijs en wordt vaak vergeten met het risico op fikse boetes. De andere combi is al genoemd, nl. overnachten in Golden en skiën/boarden in Kicking Horse.

Als je meer details wilt, dan hoor ik het wel.