Heeft er iemand ervaring met de skisafari/huttentocht van Sunweb? Of heeft iemand tips voor zoiets?
Ja, ben in januari 2010 geweest. In 1 woord geweldig!!!
Je komt in zoveel verschillende gebieden waar je normaal nooit in 1 week kan komen. Je blijft gewoon op de piste, maar wel veel rood en zwart. Al slaat de gids de buckels wel over wat ik overigens prima vindt.
Echt een aanrader voor iemand die het leuk vindt om tochten te maken. Het is goed door skieen overdag van 9 tot 5, maar ook dat hangt af van het gezelschap. Tussen de middag wel een lekkere italiaanse lunch (die je zelf moet betalen). Ontbijt en diner zijn inbegrepen en zijn dik in orde.
Het gevoel om 's morgens al bovenaan de berg te staan zonder dat de liften al draaien is niet te beschrijven in voor mij het mooiste gebergte wat ik heb gezien. En dat vrijwel elke ochtend!!! Als ik ooit nog eens de mogelijkheid heb ga ik zeker nog een keer. Kortom zeker doen!!
Het is alweer ff geleden maar in 2001 heb ik dit ook eens gedaan. Helemaal super om te doen. Een kleine groep van 8 personen, al ik moet schatten tussen de eind 20 en begin 50.
Wij skieden zeker niet de hele dag met ons rugzakje. Vaak werden die neergezet bij de berghut waar we zouden overnachten of lunchen of bij een van de liften. Maar soms moest je wel even een uurtje of langer met de rugzak op aan de slag. hangt sterk van de route af die je moest afleggen. Ik vond het super en zeker geen probleem om in een berghut te verblijven in de avonduren/nacht. Het eten is goed, de openhaard staat aan en met een groep is er altijd wel sfeer. Gezamenlijk een slaapzaal delen, eenvoudig sanitair meestal … maar o.k. daar krijg je veel voor terug en je ziet nog eens wat van de mooie omgeving.
Have fun
Mr SKi
hoi,
was geweldig. je heb er trouwens 2 verschillenden. 1 begint bij Selva en de andere begint bij gol raiserlift( even niet meer hoe die precies heet).
ik heb hem gedaan met beginpunt Selva. Je kan daar tegen betaling je bagage laten vervoeren en dan heb je elke dat je tas.
leeftijd varierend tussen de 20 en de 60. je wordt in 2 groepen verdeeld een snelle groep en een rustig aan groep. je komt elkaar pas weer aan het einde van de week tegen.
je skied dus alleen met dagrugzak!
alles was perfect geregeld. en 's ochtends heerlijk als eerste de piste op!
ik heb hem toen via vrijuit gedaan en die begon toen in selva bij een berghut.
ik heb deze gedaan:
http://vrijuit.nl/wintersport/DetailPage.aspx?fh_eds=%C3%9F&fh_sort_by=pr_commercialpriority_0&fh_secondid=vu_avw_irrc06n_w12&fh_lister_pos=7&fh_location=%2f%2fpackages%2fnl_NL%2fpr_earlybookable%3E{0}%2fpk_active%3d1%2fpk_vacationchannel%3E{winter}%2fpk_country%3E{iso_it}%2fpk_skiarea%3E{geo_11113}&fh_refview=lister&rc=wintersport&a=2&em=0&nonavigation=true&RoomOccupation1=IRRC06N_100_HB_&RoomOccupation2=IRRC06N_100_HB_&NrOfRooms=2
en dan heb je ook deze
http://www.huttentocht.com/index_bestanden/Programma.htm
groet syl
toen ik er was waren er 2 groepen. Ik zat laat ik het zo zeggen in de wat sportievere groep. Met uitsluitend mannen op mijn vriendin na. Leeftijd varierend van 20 tot 50 jaar. Was zelf 31. Wij hadden de regel wie 3x valt moet een schnaps halen. Was erg leuk omdat de gids (Martin) zelf als eerste 3 keer lag. Dat kwam wel mede door zijn binding, maar daar hebben we hem de hele week mee lopen plagen
De andere groep was wat braver en serieuzer, zaten meer vrouwen in en gingen wat langzamer. Hadden het ook erg gezellig die keren dat we ze tegenkwamen.
De groepen zijn al ingedeeld voor dat je arriveert, maar worden ter plekken nog gewijzigd door de gidsen.
Over de bagage kan ik zeggen dat ik er geen problemen mee gehad heb. Je skieet er ook niet de hele dag mee. Vaak ga je in de ochtend meteen in de richting van je slaaphut en daar aangekomen stal je rugzak en ga je nog verder skieen. Of je stalt je rugzak boven aan een lift en komt daar later op de dag weer terug om hem op te pikken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?