Zomer 2010: les 3 Vallees in 9 minuten

• skifan

Deze zomer de route St Martin de Belleville, Meribel, Mottaret, Courchevel en terug met de gondels gedaan.

Een video verslag van 9 minuten staat op:

http://youtu.be/Wx3q89uVlIE

• kootje

(tu) Bergen blijven mooi of ze nou wit zijn of groen.

• atomic

Mooi filmpje. 3V is natuurlijk een fantastisch gebied. Wij kennen het vrij goed omdat we er al jaren komen. Het is blijft wel raar om alle bekende plekjes zonder sneeuw te zien. Het is nog vreemder om het gebied vanuit een dalende ski-lift te zien. Wij zien het altijd vanuit een stijgende lift.

Wij waren in september 2010 en maart 2011 en hebben daar meerdere foto's gemaakt.

Deze heb ik al eens eerder in deze topic geplaatst

• Joep

Hoewel het gebruiken van de bergbaantjes natuurlijk ook best een attractie is, lijkt het me wel een beetje saai om me een hele dag zo op en neer te laten takelen.

Ik gebruik de bergbanen in de zomer meestal om het beginpunt van een wandeling te bereiken of om me weer naar beneden te laten brengen (itt ‘s-winters heb ik ’s-zomers een beetje een hekel aan afdalen).

Niettemin zijn het mooie beelden van een omgeving die ik ook alleen maar wit ken!

• JW

Vooral buiten de maand augustus (het Franse hoogseizoen) zijn veel echte wintersportplaatsen in Frankrijk een vrij sfeerloze bedoening.

In andere plaatsen staat dan het bergwandelen en -klimmen volop in de picture. In Chamonix bij voorbeeld is het in het zomerseizoen net zo druk als in de winter.

Wat me bij de beelden wel opvalt zijn de mountainbikes, een activiteit die de laatste jaren steeds meer lijkt toe te nemen.

Afgelopen zomer was ik in Portes du Soleil (Chatel), en daar waren zelfs de meeste stoeltjesliften uitgerust voor het meenemen van bikes. Enorme drukte in het gebied, internationale wedstrijden, en spectaculaire risicovolle afdalingsparkoersen.

• skifan

Omdat ik naar de aankomst van de nieuwe gondel uit Méribel wilde gaan kijken en tegelijk in Courchevel het vertrek van de nieuwe Plantreylift wilde bekijken was dit voor mij veel eenvoudiger dan 65 km heen en terug te rijden van Menuires naar Courchevel.

Wandelen hebben we op andere dagen gedaan:

Masse 1+2 dan afdalen via het Lac du Lou.

Bruyère 1+2 dan afdalen via het Lac Montaulever naar Menuires.

Moutière dan omhoog (en terug) naar de aankomst van de nieuwe funitel op 3000m.

Zelfde route als de video maar dan vanaf het middenstation van de Pas du Lac via de Col du Loze naar het begin van de Vizelle.

enz.