Résidence Club Margot Superdévoluy

• Willekeh

Hallo allemaal,

Om het jaar gaan wij skieen, eigenlijk altijd in Oostenrijk.

Dit jaar gaan we misschien naar Frankrijk, nu heb ik dit appartementencomplex gevonden is het leuk hier.is iemand van jullie hier

geweest of zeggen jullie ga gewoon lekker naar Oostenrijk.

We gaan met 4 volwassene en 2 kinderen van 14 en 11 jaar

Ik hoor graag tips voor een geslaagde wintersport vakantie

alvast bedankt Willeke

• Snowy

Als gezinsvakantie kan ik je Superdevoluy niet echt aanraden. Het is slechts een groot appartementencomplex dat op de berg is “gekwakt” en vooral als budgetbestemming wordt gebruikt. Een typisch voorbeeld van de oorspronkelijke Franse bouwmethode: functioneel, klein en sfeerloos. Maar daardoor werd het wel mogelijk voor het grote publiek om te gaan skiën.

Omdat je de Oostenrijkse sfeer gewend bent, zou ik voor een meer traditionele of sfeervolle plaats kiezen. Een paar voorbeelden: Valmeinier, Valloire, St. Sorlin d'Arves, Tignes Les Brévières, Valmorel, St. Francois Longchamps, St. Martin de Belleville, Vallandry, Les Coches. Allemaal plaatsen die in een prima skigebied liggen dat zeker niet onderdoet voor Superdevoluy.

Succes met zoeken en als je meer informatie wilt hebben, dan hoor ik het graag!

• hakke

Hoi Willeke,

Waar het om gaat is:

Wat verwacht je van een wintersportvakantie?

Ga je om kilometers te maken en ben je alleen maar bezig met skien?

Ga je om buiten het skien toch wat meer te doen zoals een keertje shoppen, lekker eten, een keer zwemmen, sauna enz.

Vind je het belangrijk om na het skien nog wat te apresskien?

Wat verwacht je van de accomodatie: ruimte (voor iedereen een (ruime) slaapkamer), redelijke ruimte om te leven, een zwembad, sauna enz. Of neem je genoegen met een klein appartement met weinig luxe. In Frankrijk betaal je nl. voor een groot appartement met wat luxe de hoofdprijs.

Zo zijn er vast nog meer wensen te bedenken. Het verschil tussen Frankrijk en Oostenrijk vind ik zeker qua appartementen en dorpjes heel groot. En het kan dus een flinke tegenvaller zijn als je alleen uitgaat van de plaatjes en omschrijvingen want deze geven zeker bij de appartementen soms een vertekenend beeld (kwestie van de juiste lens om zo het groter te laten lijken) en een winkel is een winkel.

Hoe groot is je budget, houd er rekening mee dat over het algemeen de franse prijzen op de piste echt hoger liggen.

Als je zo een voorkeurlijstje maakt voor jezelf dan kom je uit op wel of niet naar Frankrijk.

Succes Lucie

• Hessel

Superdevoluy is qua sfeer niet echt reclame voor de franse skigebieden, zeker niet als je Oostenrijk gewend bent. Het is daarentegen wel weer goedkoop (maar dat heeft dus een reden).

Zoek je een beetje sfeer dan zijn de dorpjes die Snowy noemt meer geschikt (maar ook duurder). Verder nog leuke tips: La Clusaz, Le Grand Bornand (zorg dat je in Chinallon zit) en Les Saisies. Hebben allen een redelijk tot groot skigebied. Megeve of Les Gets is ook leuk en sfeervol, maar weer een slag duurder dan eerder genoemde.

Succes

Hessel

• Joep

Er is hierboven al een en ander gezegd. Houd er ook rekening mee dat het ver weg is; het is een van de zuidelijkst gelegen skigebieden (voor het begrip: zuidelijker dan Venetië in Italië of Bordeaux!). Als je zelf wil gaan rijden zal je er een behoorlijk lange dag voor moeten uittrekken.

Ik ken de prachtige omgeving alleen uit de zomer, en kan dus niet oordelen over de kwaliteit van het skigebied.

• Menno

Ik zou zeggen ga lekker naar Frankrijk, maar wel naar een ander gebied.

Bijvoorbeeld Montgenevre, Serre-Chevalier, La Rosiere, Les Karellis, Val Cenis etc etc

Talloze plaatsen die leuker zijn dan deze zielloze betonklots

http://www.skipass.com/stations/montgenevre.html

http://www.skipass.com/stations/serre-chevalier.html

http://www.skipass.com/stations/la-rosiere.html

http://www.skipass.com/stations/les-karellis.html

http://www.skipass.com/stations/val-cenis.html

Als je niet zo goed frans kunt lezen, de links hierboven invoegen in translate.google.com

• Hessel

UIt dit rijtje zou ik Les Karellis schrappen. Is een vakantiedorp voor met name clubvakanties, klein skigebied en geen architectonisch hoogstandje. Zeker geen gezellig en karaktervol dorpje. Vergelijkbaar met Superdevoluy.

Hessel

• Bert Martens

Het is maar net wat je wil.

Even kort door de bocht voor het Oostenrijk/Frankrijk verschil.

Let wel het is geen standaard. Elk dorp en accomodatie heeft zijn eigen ding en skigebied.

In Oostenrijk heb je een skigebied boven op de berg terwijl het authentieke dorpje in het dal ligt, terwijl je in Franrijk een mooi skigebied hebt waar betonnen blokkendozen neergeplempt zijn.

Oostenrijk—– Vaak sfeervol dorp waar je bijna nooit op/dichtbij de piste zit. Bijna altijd een transfer naar de lift toe.

Grotere/luxere accomodaties.

Vaak leuke après ski.

Overall gezien (passen, skihuur, accomodatie, eten/drinken etc) duurder als Frankrijk.

Reis zowel heen als terug is file gevoelig. Waardoor de totale reistijd niet veel uitmaakt met Frankrijk. Vignet nodig.

Franrijk——– Vaak sfeerloos dorp maar wel bijna op de piste. Ski in- ski out. Mooiere en grotere skigebieden voor elk wat wils.

Kleine accomodaties (met zijn vieren zou ik minimaal een 6 pers. acco boeken)

Leuke après ski niet overal aanwezig.

Overall gezien goedkoper als Oostenrijk.

Verder weg maar wel lekker doorrijden over de tolwegen.

Over de dienstbaarheid van de locals kan ik kort zijn. Mijn ervaring is dat dit niet veel uitmaakt je hebt overal chagarijnen en jovialen.

Eten is ook wat je zoekt. Een snelle fastfood of een lekker hapje doen kan in elk dorp.

Wij gaan elk jaar met vier of vijf families variërend in de leeftijd van 11 tot 54 jaar. We weten ons vermaak altijd wel te vinden. Of in Oostenrijk of in Frankrijk en hopelijk dit jaar in Zwitserland. De sneeuw is overal wit en elk dorp/acco heeft zijn voor- en nadelen.

Als je naar Frankrijk gaat kan ik St Francois Longchamps (voor mij 1e mbt prijs/kwaliteit), Valmeinier, Valloire, St. Sorlin d'Arves, Valmorel aanraden. Allemaal op hoogte, dus vrij sneeuwzeker in de Moriënne vallei. Rijd vanaf Dijon over de A39 en je ontloopt alle drukte op de autoroute du solleil en bij Lyon.