Montafon of saalbach hinterglemm

• haas

Dag allemaal,

In de karnavalsvakantie gaan wij weer skieen, maar waarheen?

Welke van deze twee gebieden zouden jullie kiezen en waarom?

Montafon (logies in Partenen, skischool/dalstation Gaschurn) of Saalbach hinterglemm (logies in Vierhofen, skischool/dalstation Vorderglemm)

We nemen mee: 6 ervaren skieers, 1 onervaren skieer, 4 snowboarders (boarden voor het tweede jaar)

de boarders en onervaren skieer gaan op les.

Wie kan deze gebieden vergelijken uit eigen ervaring?

Wie kan iets van een van de gebieden zeggen over de geschiktheid voor beginnende boarders?

Welk skigebied is gezelliger? (we zoeken geen echte apres ski, maar wel leuke koffie/lunchhutjes)

etc etc.

Tnx

Haas

• Marinus

Ken beide gebieden niet, maar als je nu nog wat voor de carnavalsweek wilt boeken zou ik maar opschieten en misschien van de aanbiedingen die je krijgt de keuze laten afhangen.

• Henk

Montafon ken ik niet, wel wat rustiger heb ik mij laten vertellen dan Saalbach Hinterglemm.

Wij hebben 1 keer in Saalbach gezeten en 1 keer in Viehofen. Voor wat betreft skiën en apres ski vonden we het een prima gebied/plaats.

In Viehofen was toen iedergeval niks te beleven, wel een stuk goedkoper. Moesten iedere dag met de skibus en we vonden dat best een goedoe, kinderen waren nog erg klein toen. Bij voldoende sneeuw kan/kon je terug skien naar Viehofen, het was toen helaas te mooi weer zodat dat niet mogelijk was.

• Ronald

Ik ken de montafon

Het is met skieen altijd net wat je wilt.

De apres ski verhalen van Saalbach maken dat ik daar op voorhand in de krokusweek niet zou willen zijn.

Wij kiezen voor ruhe (voor zover mogelijk in de voorjaarsvakantie) en einfach.

montafon heeft dat in Silvrettra Nova ook al wat minder.

Wij hebben enorm genoten op de Hochjoch, zaten toen in Silbertal.

Was onze eerste wintersport in de alpen.

Hochjoch wel veel blauw maar je ziet het is altijd net wat je wilt!

• Ewald

Ik heb geen ervaring met Saalbach Hinterglemm maar gezien de verhalen denk ik dat het Montafon wel wat rustiger is. Er is wel apres-ski maar niet zo uitbundig als in Saalbach.

Nu Silvretta Nova vanaf komend jaar met een lift verbonden wordt aan Hochjoch is het gebied nog aantrekkelijker geworden.

Aangezien ik niet van hossende menigten hou zou ik voor Montafon kiezen….en dan zeker een dagje naar gargellen gaan.

• RobK

Ik ken het Montafon gebied niet, maar Saalbach/Hinterglemm ken ik heel goed.

Ik zou persoonlijk nooit in Viehoven gaan zitten omdat er helemaal geen ski lift is in het dorp, je moet altijd eerst met bus of auto richting saalbach om daar op de lift te stappen. Het is een zeer rustig dorp en er is niet veel te beleven. Maar als je rust zoekt en het niet erg vindt om elke dag met de auto/bus te moeten starten, dan is het een prima lokatie met een mooi skigebied. Met genoeg mogelijkheden voor iedereen.

RobK

• x10

Ik ken de Montafon niet.

Wel weet ik dat als je eenmaal in Saalbach Hinterglemm skiet (dus met de bus vanaf Viehofen) je wel direct een van de grootste aaneengesloten (let wel, dan gebruik je dus geen bus meer) gebieden van Oostenrijk zit. Dat lijkt mij voor die 6 ervaren skiers toch wel pluspunt.

Bij mijn weten heeft de Montafon kleinere losse gebieden.

Oh en snel boeken voor een plekje!!! Zeker met zo'n grote groep.

Groet,

x10

• haas

Dag allemaal,

bedankt voor de hulp . Helaas zowel het chalet in Viehhofen als in Partenen, was ondanks dat het online nog beschikbaar stond, toch al volgeboekt.

Dus ik zoek nog steeds…. Ik ga mijn zoekgebied uitbreiden naat IT en CH. Er moet toch ergens wat betaalbaars te vinden zijn?

Ik wou dat al die mensen die nu graag met ons meewillen, dat een half jaartje eerder hadden gezegd :-)

Haas

• Marinus

Tja Haas, leuk zo'n grote groep. Maar idd een half jaar eerder zou fijn zijn geweest. Misschien dat je toch maar voor zeker moet gaan en alvast wat voor jezelf regelen. Met een beetje pech valt anders je eigen wintersport in het water….

• hannie

Niet over Saalbach of Montafon, maar over “Helaas zowel het chalet in Viehhofen als in Partenen, was ondanks dat het online nog beschikbaar stond, toch al volgeboekt.”

Precies mijn ervaring, zie mijn bericht op 23/9 over boeken via internet. Heel vervelend, de verhuurders nemen niet de moeite om hun vrije plaatsen eraf te halen. De mails die nog komen worden dan gewoon niet beantwoord. Het ons ons gelukkig nu gelukt, ik wens jou ook succes om iets te vinden.