bespreken via internet

• hannie

Wie heeft daar ervaring mee, lukt dat meestal wel? Hier nog niet namelijk. Ik heb eerst gezocht op de site van de plaats waar ik heen wil en uit de vrije onderkomens voor die week eentje uitgezocht en op aanvragen geklikt. Komt er een mail terug dat het helaas toch niet meer vrij is. (Nu, een week later, staat het nog steeds vrij op internet!)

Toen heb ik in een ander dorp gezocht, hetzelfde gedaan. Komt geen antwoord. Ik heb de homepage van die acco opgezocht en het directe emailadres, een mail daarheen gestuurd. Geen antwoord. Van een andere acco in dat dorp: geen antwoord.

Eigenlijk zou ik misschien moeten bellen, maar mijn Duits is niet zo goed dat ik aandurf. Bah, ik ben al ruim een week bezig, alles wordt steeds voller, ik wil het geregeld hebben! Bellen jullie altijd of zou het via de mail ook moeten gaan?

• skiester

schrijf een email naar de lokale vvv, dan regelen zijn het. Meestal krijg je dan een aanbod van 2 of 3 opties waar je uit kunt kiezen. Bij de vvv's spreekt er altijd wel eentje engels

• jacob

Check of jouw wintersportplaats te vinden is op www.booking.com

Werkt perfect!

• Joep

Een bekend probleem:

http://ski.startpagina.nl/prikbord/14549919/geen-of-late-reacties-op-beschikbaarheidsaanvragen#msg-14549919

En ook het draadje http://ski.startpagina.nl/prikbord/13197454/overzicht-ski-reizen-en-accos#msg-13197454

Misschien dat je daar wat mee opschiet. Op sites als interhome.nl en belvilla.nl kan je bijna altijd direct online boeken. Weet je meteen waar je aan toe bent.

Bellen is misschien wel duidelijker (weet je het ook meteen). Waarom durf je niet te bellen? Je hebt toch niets te verliezen? Als ze je echt niet begrijpen hang je toch gewoon weer op. Ik begin altijd met heel duidelijk te zeggen dat ik uit Nederland kom en niet zo goed Duits spreek. Je kunt bij wijze van spreken met behulp van een woordenboek of Google Translation eerst een soort script maken van wat je wil zeggen. Zoiets bijvoorbeeld (ff snel door google gehaald):

Sie sprechen mit Hannie. Ich telefoniere aus den Niederlanden. Ich spreche nicht gut Deutsch. Ich habe über das Internet Ihre Wohnung für 4 Personen gesehen. Ich möchte dieses Haus von 18 bis am 25. Februar mieten. Ist das Haus noch frei?

Als ze dan ja of nee zeggen moet je daar toch uit kunnen komen?

Waar wil je trouwens naar toe?

• n

Heb er zelf geen slechte ervaringen mee.

Via de toeristen-of vvv site worden vaak hele lijsten met priveacco's aangeboden. Vaak met een link naar een eigen site zodat je meer info krijgt over acco, plek en afstand tot de lift bijv. (met google map kun je altijd controleren of dat klopt)

Dan kun je via de site of het aangegeven mailadres een bericht versturen. Veel van die sites in Oostenrijk bieden de mogenlijkheid om voor de Nederlandse versie te kiezen. Ook vind je er prijzen, en beschikbaarheid.

En een rechtstreeks telefoontje kan ook.

Niet bang zijn dat je Duits niet zo goed is, buitenlanders die iets in het ned. willen regelen hebben het net zo lastig las jij moet je maar denken.

Sukses.

Nina

• Mr. SKi

No problemo. Nog nooit gehad ook.

Soms rechtstreeks of soms eerst via de lokale VVV.

Scheelt wellicht dat ik nooit in het hoogseizoen ga.

Dit jaar rechtstreeks een acco in Samnaun en Arabba gezocht, e-mail contact gehad, voor-boeking gedaan, aanbetaling gedaan (20%) en bevestiging gehad. Het restant betaal ik ter plaatse

Ging helemaal super en snel.

grtzz Mr SKi

• skikip

ik heb er wisselende ervaring mee. Ik heb de laatste 3 jaar via internet geboekt. Ik krijg volgens mij wel altijd antwoord , maar soms pas na een week.

Degene waar ik vorig jaar(Fiss) en het jaar daarvoor (Nauders) heb geboekt reageerde binnen 2 dagen.

Ik heb nu 1/2 aug geprobeerd om in Konigsleiten iets te boeken, maar dat is helaas niet gelukt alles was al vol en de 3of 4 die nog beschikbaar waren waren tussen de 2500 en 4000! per week (3 personen). Daar gaat bijna alles via organisaties en niet prive, ik heb zo'n bedrijf opgebeld en ook gevraagd wanneer ik dan al had moeten boeken, blijkt das al in maart te zijn :S Nu dus maar weer hetzelfde app. in Nauders geboekt.

Succes verder

• hannie

Bedankt voor alle tips. Via de VVV gaat niet uitmaken denk ik, want die hebben dezelfde lijst zogenaamd “vrij” als wat op internet staat. Booking.com zie ik alleen hotels en ik zoek een appartement.

Ik heb toch maar gebeld en we kwamen eruit dat het allemaal toch bezet is oook al staat het nog als vrij. Is dat nou laksheid of zouden ze dat gewoon laten staan zodat mensen dan denken: het ziet er mooi uit dus daar wil ik heen, en dan kies ik wel een andere tijd? Maar wij zitten door het werk echt vast aan 1 week dat we allemaal kunnen. Lastig dat je dan er niet van op aan kunt.

De zoektocht gaat door, we gaan ons over andere gebieden buigen en niet via internet maar toch maar bellen.

• Marion1

Ik weet nog een particulier adresje voor max 4 personen, in Konigsleiten, vrijstaand chaletje, erg knus, dus laat maar weten….

• info@hausfranka.at

Hier is ook het probleem ik als verhuurder krijg ook mails van tourismusverband dat de mensen zelf hun kalender moeten bij houden heb je een boeking dan gelijk in hun systeem veranderen sommige zijn er wel laks in moet zeggen gaat ook een beetje tijd in zitten maar goed ik zelf heb er geen problemen mee

Waar wil je naar toe en voor wanneer zoek je wat misschien heb ik nog wel wat vrij wij wonen midden in het Zillertal

www.hausfranka.at

Groetjes karin