Burton maatvoering damesbroeken?

• Janneke

Ik overweeg een Burton snowboard broek via internet te kopen, maar twijfel over de juiste maat.

Ben al naar verschillende sportzaken geweest in de hoop te kunnen passen en vergelijken, maar de meeste hebben nu nog geen wintersportkleding, en wat ze hebben is niet in de goede maat of model aanwezig.

Wie van de dames hier heeft ervaring met Burton broeken? Het gaat specifiek om het model Society Pant.

In normale vrijetijdskleding heb ik meestal maat 38/40, L of 30 (jeans).

Maar volgens de maattabel van Burton zou ik een XL moeten nemen….

Valt Burton ruim of juist krap?

Indien nodig, kan ik de broek kosteloos retourneren (hoef dan alleen de verzendkosten te betalen), maar liever bestel ik natuurlijk in 1x de juiste maat.

Alvast bedankt.

• Lynn

Dan bestel je toch een L en een XL, stuur je de verkeerde terug. Of ze moeten allebei niet goed zitten, maar die kans is meestal vrij klein. Zo doe ik het in ieder geval altijd. :)

• Janneke

Tja, dat is natuurlijk ook een optie.

• kootje

Zou ook 2 maten bestellen, van maten kun je tegenwoordig niet veel meer bakken. Zelf koop ik nooit een broek via internet. Wat dat betreft ben ik een ongelofelijke z..k.rd. of ik heb een raar figuur, maar een broek moet lekker zitten, dus passen. Wat broeken betreft kijk ik niet naar de prijs, maar alleen naar kleur en of hij wel lekker zit.

• skiester

yep same here! Van de winter eindelijk weer 1 gevonden die zwart was en goed zat: van mammut. zelfs met 50% discount (joeghei!) was ie nog onbetaalbaar, maar geen moment getwijfeld!

• Janneke

Tsja, 2 maten bestellen is in dit geval nog niet zo eenvoudig, want de broek die ik op het oog heb is er nog maar in 1 maat. Uitverkoop, maar nog steeds behoorlijk prijzig. En ja, de pasvorm is het belangrijkst, maar ook de adembaarheid en waterdichtheid.

Vorig jaar een Protest broek gekocht, doe ik nooit meer, die is absoluut niet waterdicht. Mijn oude V&D broek van eigen merk die al 8 jaar oud is, is nog steeds waterdicht (zonder ooit met een speciaal wasmiddel of speciale spray behandeld te hebben) en is stukken beter dan die Protest broek.

Dus vandaar dat ik nu een Burton broek wil met een waterkolom van minimaal 10.000.

• jvmaris

ik heb normaal S en ook in mijn Burton broeken tot nu toe S gehad.

ligt ook aan het soort broek natuurlijk, is het een Baggy broek of toch redelijk recht model, moet er een Buttprotector onder en ga zo maar door.

mijn broeken zijn 2 seizoenen waterdicht en dan begin ik toch wel te merken dat de waterdichtheid wat minder wordt..ga meestal wel 3 x per jaar naar de sneeuw.

heb nu ook een nikita broek gehad en die zit ook fantastich…

succes met je aankoop!

gr jacqie