Vervangende ski's voor Salomon 1080 foils

• Willem

SPAM Schreef:

——————————————————-

> http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__

> /shop/prod/16210

> leuke set voor een leuke prijs.

Set ziet er goed uit maar is dit een echte park ski of kun je hier ook goed mee uit de voeten op de piste of in de poeder?

• SPAM

Kijkend naar de Foil (is in de basis ook een parkski) is dit een heel erg passende ski die vanalles goed doet net als de Foil. Tuurlijk verwacht geen mega float in de poeder (daar zoek je iets van 100+ mm voor) maar wel veelzijdigheid en met de bijgeleverde binding kun je ook nog switchen van park naar poeder/piste georienteerd. Maw veelzijdigheid ten top.

• skiester

He Willem, als je geinteresseerd bent in de whitedots kan ik wel ff informeren. Want ik ken iemand die gunstig aan zo'n paar kan komen en als je een niet te dure binding neemt zou je zomaar voor maar iets meer de 500 klaar kunnen zijn! Als je interesse hebt lama weten! (ze zijn iig veel beter off piste dan die SPAM aangeeft, alhoewel dat ook een super deal is). De revivals hebben een vergelijkbaar formaat als je foils. Ik ken ze niet, maar de kans is wel dat ze iets stijver zijn. K2's voelen gemiddeld gesproken wat logger aan dan Salomons. Maar of dat voor deze specifieke ski's ook geld weet ik niet. Ik hou zelf van het soepele van salomon en daarom heb ik voor de preachers gekozen (zijn erg soepel voor zo'n grote ski).

• Willem

Hoi Skiester,

Als je navraag zou kunnen doen dan graag. Gaat het dan om alle modellen of alleen om bijvoorbeeld de One? Ik heb al een mail gestuurd naar whitedot of ze iets hebben staan met een “scheve” print maar heb nog niks vernomen.

Wat is de beste lengte ski voor mij met m'n 1.75?

Groetjes,

Willem

• skiester

gaat om alle modellen. Als je me per pm je mail adres kan geven dan zal ik je linken aan de persoon die ze kan regelen.

grtz!

• Willem

skiester Schreef:

——————————————————-

> gaat om alle modellen. Als je me per pm je mail

> adres kan geven dan zal ik je linken aan de

> persoon die ze kan regelen.

>

> grtz!

Hoi Skiester,

Had je al kans gezien mijn emailadres door te sturen?

Groetjes,

willem

• skiester

heb geen reactie meer gekregen, en het bericht op wepowder is ook weg dus ik vrees dat iemand je voor is geweest. Je kunt het wel nog bij Whitedot zelf proberen, of je een Dot's Dozen kan worden? Op hun FB pagina stond dat je jenog kom inschrijven voor het geval er mensen zijn die afzeggen…

• Willem

Skiester,

bedankt voor de tip. Kreeg meteen een mail van WhiteDot dat ze nog wat modellen hadden voor de DD. Kan bijvoorbeeld kiezen uit de One's 1.73 en de preacher 1.79. Wat zou je mij aanraden gebaseerd op de wensen die ik heb (piste/off-piste/park) en mijn lengte/gewicht (1.78/75kg)

Ik kan tevens kiezen bij de bindingen uit de Tyrolia Peak 15 of 18 (breaks apart kopen 97/115 of 130mm?) of verschillende modellen van Marker. Ervaring met één van deze merken?

• skiester

tja das lastig te zeggen. De one is denk ik veelzijdiger maar relatief smal, vergelijkbaar drijfvermogen als de 1080 foil, alleen minder getailleerd. Ik denk dat als je blij was met de foils dit prima ski's zijn en je valt er zeker mee op! De preachers zijn breder, en zouden denk ik goed zijn als je de foils erbij zou houden voor de mindere dagen. Ik heb de preachers ook in bestelling in 179 (en ik ben 1.77 en 80 kg) en ik hou mijn oude ARV's (ook veelzijdig maar minder jib ski dan de foils) voor de dagen op de piste met kunstsneeuw en ijs.

Qua binding: ik zou gewoon de goedkoopste nemen. Met jouw gewicht heb je geen binding nodig tot 14 of 16 DIN. En ik krijg ook niet het gevoel dat je zo extreem skiet dat je dat nodig zou kunnen hebben (cliff hucken, extreem steile couloirs etc) Alleen als je overweegt om ook te gaan touren kun je denken aan de Baron.

• Willem

Heb zojuist de Preachers besteld met de Peak 1. zolang de foils niet verkocht zijn gaan ze gewoon mee voor de mindere dagen.

Bedankt voor je hulp en nu maar snel weer verder zoeken naar een vakantie

Willem