Vervangende ski's voor Salomon 1080 foils

• Willem

Ik heb nu al enkele seizoenen mijn Salomon 1080 foils uit 2008 met veel plezier gebruikt maar ga voor komend seizoen op zoek naar een nieuwe set. Heeft iemand een advies welke ski's er op dit moment zijn die lijken op de foils voor wat betreft ski plezier en mogelijkheden?

Ik ben 1.78 en weeg ongeveer 75 kg en vind mezelf een meer dan ervaren skiër (sta al zo'n 25 jaar op de latten). Ik zal met name op de piste en off-piste mijn kunsten vertonen maar wil ook wel eens een sprong in het park wagen.

Groeten,

Willem

• skiester

Kijk eens bij whitedot. Dat is een relatief nieuw merk dat het enorm goed doet: ik heb de preachers in de bestelling, die zijn enorm veelzijdig. als die zijn mss wat te breed voor je: je zou naar de one's kunnen kijken?

http://www.whitedotfreeride.com/skis1.php

• skiester

ji vond ze breed - zijn ze natuurlijk ook wel - , maar wat heb jij als referentie? maw waar ski je normaal op? De foils zijn nl al wat breder.. dus dan zijn de preachers weer niet zo breed. En iedereen die ik ken die ze geskied hebben vindt ze 10-15 mm smaller aanvoelen…

Overigens schijnen de directors van whitedot ook snoepjes te zijn, maar die hebben rocker dus dat moet je wel willen…

• Willem

Skiester,

Waar heb je deze whitedot's besteld? Ze zien er erg goed uit en de recensies die ik tot nu toe gelezen heb zijn ook erg positief. Denk alleen dat ze inclusief binding buiten mijn budget gaan vallen (circa €500 inclusief binding)

Kunnen jullie nog andere ski's aanbevelen die aan mijn wensen voldoen? Bijvoorbeeld overjarige modellen?

• joostdej

@Willem:Neem contact op met White Dot. Ze hebben vaak ski's staan met een ‘scheve’ print van het logo en dergelijke, voor een zachte prijs. Misschien is dat wat voor je…..

@Skiester: Ik ski normaal op de Elan Magfire 78.

• skiester

das zeker 78 mm? Das wel een flinke stap dan…

• joostdej

Klopt, maar ik vond het meevallen. Ik zou ze wel voor ‘erbij’ willen die White dots…..

• skiester

ik neem ze bij mn ARV's (die zijn 92mm). Die staat op tour opzet (fritschi's en vellen) - niet dat ik dat zoveel doe.B) Maar ze hebben al heel wat meegemaakt, zijnheerlijke allrounders, met net niet genoeg draagvermogen. Ik verwacht dat de preachers wel lastig gaan worden als de sneeuw heel slecht is en je kunstsneeuw skiet: dan blijf ikmn ARV's gebruiken…

Heb ook nog een paar megawatts. Die had ik erbij gekocht, maar die zijn me te log (188 met 125mm met rocker). Kreeg opmerkingen met wat ik met die waterski's deed enzo… Alleen in hele diepe sneeuw heel erg lekker. Die gaan in de verkoop.

• SPAM

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/16210

leuke set voor een leuke prijs.