Ski gebied wildkogel

• Sjaak

We zijn van plan om in 2011, na jaren ried/fiss/serfaus, de skivakantie door te brengen in het plaatsje Bramberg (wildkogel). Voordat het zover zal komen ben ik op zoek naar meer info. Vanuit Bramberg is er een nieuwe gondellift sinds dit jaar, we hebben een leuke acco direct naast deze lift gevonden. Als ik de pistenkaart bekijk is het niet goed duidelijk of je met deze gondel in het skigebied van Neukirchen kan komen, of moet je eerst met de skibus naar Neukirchen en vandaar uit met de gondel het gebied in. Er gaan ook een aantal niet ski-ers mee, is het mogelijk om als niet ski-er de berg op te gaan om zo toch het wintersport gevoel te hebben. Alvast dank voor alle reacties.

• fiseler

Het skigebied heeft boven een wat plattere vlakte waardoor je wel bij de Neukirchen lift kunt komen met de nodige klim en kluun werk.

Het is beter om vanuit de gondel blauwe piste 5 naar beneden te nemen en via de stoeltjeslift naast de rode 3 naar boven te gaan, dan is er geen klimwerk meer.

Als niet skier kun gerust naar boven en ook wandelen langs de piste/pad van de ene naar de andere gondel of zelfs middenstation.

Er gaan ook voldoende rodelaars naar boven.

Het skigebied is een mooi echt niet te groot of te klein skigebied, zelfs mijn dochter van nu net 7 jaar vind het gebied echt super.

Wij gaan daarom aankomend winter voor de 2e keer hier naar toe.

Een goede website om het gebied in beeld te zien is www.bergfex.com

• Sjaak

Fiseler, bedankt voor deze terugkoppeling super. Denk dat ik de optie in een definitieve boeking om laat zetten.

• fiseler

Goed om te horen succes en veel plezier daar….

Ohh ja de rodelbahn is een super aanrader wel goede stevige schoenen aan, het kan hard gaan.