Geen of late reacties op beschikbaarheidsaanvragen?

• Janneke

Ik heb afgelopen week een stuk of 40 aanvragen per email verstuurd naar accommodaties in Oostenrijk. Zowel naar pensions als naar hotels. Maar het valt me op dat er vaak geen reactie op komt (of pas heel laat).

Is dat nou typisch Oostenrijks, of ervaren jullie dat in andere wintersportlanden (Frankrijk, Zwitserland, etc,) ook zo?

De hotels reageren over het algemeen wel snel, soms zelfs in het Nederlands, ook al heb ik ze in het Duits aangeschreven.

Maar de pensions reageren over het algemeen pas heel laat of helemaal niet. Zijn dat nou cultuurverschillen, of komt het misschien omdat pensions vaak door wat oudere mensen gerund worden die nu eenmaal niet zo veel met email doen als jongere mensen, of … ?

• Henk

Vorig jaar kregen wij iedergeval snel reactie van de pensions en appertementen aanvragen, dit jaar voor het gebied Steibis/Oberstaufen wat aanvragen gedaan en ook weer snel reactie gehad, ook voor Kaprun, voor de herfst vakantie aanvragen gedaan, reacties sommige dezelfde dag nog, de rest toch wel binnen 1 a 2 dagen wat ik best snel vind. Moet er wel bij zeggen dat wij geen 40 aanvragen doen, 5 is voor ons al veel daar we meestal online kunnen zien of er plaats is voor de betreffende periode.

• Janneke

Bij mij ging het om de periode van de 1e of 2e week van de kerstvakantie, een zeer drukke periode.

Omdat er al veel vol zit, heb ik daarom zo veel aanvragen verstuurd.

Ik kan me voorstellen dat de accommodaties met een professionele website en een reserveringssysteem waarin je kunt zien of er nog plek is, sneller reageren dan degene met een amateuristische website zonder zo'n systeem.

• Henk

Daar zit wel wat in, wat wij wel meegemaakt hebben is dat er vaak een optie is, wij doen dit ook wel, en dan moeten we meestal voor eind augustus de optie definitief maken of laten vervallen. Misschien willen ze dit soms ook even afwachten….

Omdat Oostenrijk inderdaad vaak erg vol zit in die periode, en wij soms laat besluiten om met de kerst te gaan, zijn we een paar keer naar Zwitserland en Italië gegaan. Boekte dan soms een week of drie van te voren en toch nog plek, wij zijn onder andere een paar keer naar Morgins geweest met de Kerst en naar Santa Caterina Valfurva (vlak bij Bormio) was erg leuk, was een “echte” kerstman met paardenslee op kerst avond……

• geitenpeter

eeeeeh………….een stuk of 40 mailtjes ? Waneer wij aanvragen krijgen van z.g.n. shoppers heb ik ook niet echt veel haast met beantwoorden.

• Marinus

Hoe weet je dat het shoppers zijn?

Overigens siert het de goede verhuurder om gewoon te antwoorden. Van de 4 aanvragen die ik richting Montafon gestuurd heb heeft er welgeteld één geantwoord.

• joostdej

Ik denk dat veel Oostenrijkers de afgelopen weken op vakantie waren, dus dat zou ook een verklaring kunnen zijn.

Aan de andere kant heb ik gemerkt dat veel verhuurders niet op een midweek zitten te wachten, blijkbaar komt het toch wel vol….

• skiester

ja idd hoe weet je of het shoppers zijn, en trouwens iedereen die geen stamgast is stuurt minimaal een stuk of 5 mails rond, simpelweg omdat er niet altijd overal plaats is.

Toch kan ik me wel voorstellen dat het maken van een offerte elke keer veel werk is en mailtjes sturen dat er geen plaats meer is ook. Want hoeveel aanvragen komen er wel niet binnen. Wel zou ik als ik een hotel/pension was, er een einddatum aan zetten, want ik geef eerlijk toe dat ik soms ook niet iedereen weer beantwoord dat we het niet accepteren. Ik vind het als klant iig erg prettig als een offerte bijv. een week duurt. Dan hoef ik verder niet meer te reageren als ik het niet ga accepteren, en zo wel dan reageer ik toch wel. En als je reageert dat je iets meer tijd nodig hebt (bijv je organiseert iets voor een groep is dat ook geen probleem meestal.

• Snowzone

Tja, het is Europa he? Wij zijn hier heel service gericht. :(

• Marco-tje

Als je 1 mail hebt gebruikt, met daarin 40 adressen, dan is die door de ontvanger makkelijk te bestempelen als “shopper”.

Maar zeg nou zelf….als je 40 accomodaties op het oog hebt, dan heb je zelf ook nog niet echt een keuze gemaakt :S

Wat ik meestal doe….ik kies een gebied waar ik heen wil, zoek via het internet een aantal accomodaties uit, die ik rangschik (ligging, prijs). Vervolgens bel ik de accomodaties op in volgorde van de ranglijst…de eerste die plek heeft, daarmee ga ik in zee. Voordeel van telefoneren…je hebt direkt feedback….vervolgens stuur je een email met je gegevens en tevens een verzoek of zij de reservering als antwoord op jouw reservering willen bevestigen……en daarmee klaar