Lermoos - Zugspitz Arena

• hakke

De school vakanties in Oostenrijk en duitsland vallen overwegend hetzelfde als in Nederland nl. 23 december - 8 januari. Dus druk in beide weken. Tweede week mogelijk drukker ivm kerst thuis.

In frankrijk moeten de kinderen weer op 2 januari naar school dus zal het daar mogelijk wat rustiger zijn al blijven de prijzen ook in frankrijk (rechtstreeks boeken) wel aan de hoge kant maar ook bijna allemaal voor 8 nachten.

• Janneke

Bedankt voor de tip, ik heb meteen een aanvraag verstuurd.

Ik heb inmiddels al > 30 aanvragen in Lermoos en Hinterglemm gedaan voor de 2e week van de kerstvakantie, maar tot nog toe geen succes. Iedereen antwoordt dat ze alleen de 1e week nog kamers vrij hebben, maar dat ze de 2e week compleet vol zitten. Ik heb nog 2 opties evt. in Hinterglemm, die volgens de www.saalbach.com website nog plek zouden hebben, dus die ga ik zo meteen maar eens even bellen.

Wordt vervolgd……….

• Oscar

Janneke Schreef:

——————————————————-

> Ik heb inmiddels al > 30 aanvragen in Lermoos en Hinterglemm gedaan voor de 2e week van de

> kerstvakantie, maar tot nog toe geen succes. Iedereen antwoordt dat ze alleen de 1e week nog

> kamers vrij hebben, maar dat ze de 2e week compleet vol zitten.

Vergeet niet dat Garmisch-Partenkirchen bijna om de hoek ligt, en daar vindt op 1 januari de tweede wedstrijd van de Vierschanzentournee plaats.

Lermoos is zodoende een goedkoop alternatief voor de dure hotels in GAP.

> Ik heb nog 2 opties evt. in Hinterglemm, die volgens de www.saalbach.com

> website nog plek zouden hebben, dus die ga ik zo meteen maar eens even bellen.

Als SaHi je wat lijkt, kun je ook nog Maishofen, Viehhofen, Leogang of Saalfelden proberen.

Dan zit je wel wat verder van het gebied af maar kun je daar toch nog skiën.

groeten, Oscar.

• Janneke

Hi Oscar, thanks.

Tja, we zijn er gewoon nog niet helemaal uit. Na jaren skiën nu tegenwoordig ook aan het boarden. Maken we met skiën hele dagtochten, om te boarden hebben we niet zo'n groot gebied nodig. Gingen we voorheen 2 a 3 keer op wintersport om veel kilometers te knallen, nu is het kiezen: 1 x boarden en 1 x skiën. Lange tochten maken we voor de gezelligheid het liefst met vrienden. Boarden kan net zo goed met zijn tweetjes want dan maken we toch nog geen lange tochten, en zouden we dus die gezelligheid van met vrienden touren toch mislopen. Dus zoals het er nu naar uitziet: 1 x boarden met z'n tweetjes in een kleiner skigebied en 1 x skiën met vrienden in een groter skigebied. Maar ook als we met z'n tweetjes zijn, willen we wel een beetje gezellig dorpje.

Lermoos (waar we afgelopen maart voor het eerst heengingen om een week alleen maar te boarden) is niet groot, maar doordat alle après-ski zich eigenlijk min of meer in 1 tent (Lahme Ente) afspeelt, lijkt het nog heel wat en kunnen we ons daar wel een paar middagen na het boarden vermaken met een biertje. Hinterglemm is natuurlijk groter, maar kennen we van eerdere skivakanties waar we ook op snowboardles gezeten hebben. Hinterglemm vinden we nu eenmaal leuk en gezellig, en ik denk dat we met boarden inmiddels zo ver gevorderd zijn, dat we het tochtje naar Saalbach en terug nu ook wel kunnen boarden. Maar of Maishofen, Viehofen, etc. ons nu zo aantrekt, hmmm, ik weet het nog niet.

Maar…….. ik heb inmiddels mijn eerste positieve reactie uit Lermoos binnen, beschikbaar én betaalbaar, dus waarschijnlijk hakken we vandaag of morgen de knoop door!

• Janneke

He he, we zijn er eindelijk uit.

Klockerhof had de 2e week van de kerstvakantie idd nog plek, ziet er trouwens goed uit, dat hotel, wie weet gaan we daar een andere keer eens heen.

Maar het is toch de 1e week van de kerstvakantie geworden, we zitten in Gasthof Juchhof, onderaan de piste, bij de gondel, en tegenover de Lahme Ente (kunnen we na de après-ski rollend naar huis, haha).

• MorRon

Fijn te horen dat je toch iets gevonden hebt. Vrienden van mij zijn deze zomer in het Juchhof geweest, omdat het Klockerhof nog dicht was door de verbouwingen. (Ze gaan al jaren in het Klockerhof, zowel in de zomer als de winter). Ze vonden het best goed in het Juchhof (vriendelijk, gedienstig enz), alleen het eten zou in het Klockerhof beter zijn.

• Janneke

Oh, ik denk dat Klockerhof ff nét iets luxer en beter is, maar Juchhof zag er ook prima uit, en was weer nét ff iets goedkoper.

• Ewald

Het viel me op dat de prijzen in Frankrijk de eerste week echt een stuk lager liggen dan in Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland.

Onze keus was wel heel goedkoop in La Clusaz: 420 euro voor een 3-kamer chalet op een camping aan de piste (incl. overdekt zwembad).