Lermoos - Zugspitz Arena

• Janneke

Wie heeft er ervaring met Lermoos en de Zugspitz Arena in de kerstvakantie?

Wij zijn er vorig jaar een weekje in maart geweest, het was er toen uitermate rustig.

Maar hoe is het in de kerstvakantie? Is het daar dan idioot druk met lange wachtrijen bij de liften, of valt dat reuze mee?

• Janneke

PS. We overwegen om de 2e week van de kerstvakantie te gaan, dus de eerste week van januari.

• skiester

ligt denk ik vooral aan de sneeuwkwaliteit. het kan op de zugspitze erg druk zijn als er niet genoeg ligt, zelfs buiten hoogseizoen…

• Janneke

Ja, dat het op de Zugspitz druk zal zijn, kan ik me voorstellen.

Maar ik bedoelde eigenlijk meer Lermoos zelf, dus eigenlijk het Grubigstein skigebiedje (officieel geen Zugspitzarena).

Is het daar met de kerstvakantie een krioelende mierenhoop of valt dat wel mee? Wie oh wie heeft ervaring met Lermoos in de vakantieperiodes, en kan hier iets zinnigs op zeggen?

• joostdej

Elf jaar geleden was ik er in de voorjaarsvakantie. Toen vond ik het niet druk. Maar ik weet niet of je daar wat aan hebt…

• MorRon

De laatste 6 jaar steeds met Kerstmis in Lermoos geweest. (eerste week van het kerstverlof) De drukte viel telkens wel mee. Je moet gewoon zorgen dat je op tijd (voor 09.30) in het dal de lift neemt zodat je voor de skischolen weg bent. Het drukste punt is meestal rond 10 uur. Vooral aan het middenstation kan het dan druk zijn;

In het weekend kan het wel drukker worden door de één-dag skiërs uit Duitsland. Met de tweede week van het kerstverlof heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat vele Duitse toeristen pas na de kerst komen, dus het zou iest drukker kunnen zijn tijdens die periode.

• Janneke

Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat we het er gewoon maar op gokken, en hopen dat de vakantiedrukte mee zal vallen. Ben er trouwens nog niet 100% uit welke week we gaan en of het Lermoos wordt.

De accommodatie die ik in Lermoos op het oog heb, heeft nl. alleen de 1e vakantieweek nog plek, de 2e week niet meer.

Maar eigenlijk wil ik die 2e week op wintersport, dus ben nog op zoek naar alternatieven. Heb al veel aanvragen verstuurd (niet alleen naar acco's in Lermoos, maar tevens in Hinterglemm waar we ook altijd graag naartoe gaan) maar de meesten pensions hebben alleen de 1e week nog plek vrij, maar zitten de 2e week bijna allemaal vol. Ik heb nog een paar opties uitstaan, dus hopelijk lukt het me om nog iets te vinden voor de 2e week (en dan hebben we lekker een dag langer van vrijdag 30/12 tot zaterdag 7/1). Lukt dat niet, dan wordt het toch de 1e week (maar dan hebben we een dag korter omdat de wisseldag op vrijdag 30/12 valt).

• skiester

de 2de week is ook veel drukker. In Flims was het verschil, dat je de 1ste week kon skien en de 2de week eigenlijk niet meer. 2de week meer dagjes mensen, meer duitsers. Niet voor niets dat de acco's volzitten!

• Janneke

Tja, de afgelopen 10 jaar kon ik eigenlijk altijd zelf kiezen wanneer ik op vakantie ging. Toen waren we met veel personeel, en bovendien is mijn baan zo specifiek dat als ik op vakantie ben mijn werk blijft liggen tot ik weer terug ben, niet dat ik er iemand anders mee belast of zo.

Maar nu zijn we nog maar met zo weinig personeel, dat we wel genoodzaakt zijn een beetje voor elkaar in te springen tijdens vakanties, en dus voor het eerst in deze baan moet ik nu opeens ook rekening houden met andere collega's… begrijpelijk hoor, maar het maakt de mogelijkheden opeens wel een stuk beperkter.

• MorRon

hotel klockerhof in Lermoos kan ik je zeker aanbevelen. Zeer vriendelijk, lekker eten, op wandelafstand van de lift.

Ze hebben deze zomer fors uitgebreid.