snowboarden leren in Nederland

• jacob

Snowboarden kan prachtig zijn.

Maar daarna komt altijd weer een prikpad. Of je wilt even stilstaan. Maar stilstaan bij snowboarders betekent verplicht: met je kont in de sneeuw zitten.

Snowboarden op een harde piste: Mwah, niet echt lekker

Ik geniet als skier elke keer weer van m'n stokken, en op buckelpistes, en als ik off piste even snel wil manouvreren tussen een grote steen en een denneboom. Allemaal niet zo fijn op een snowboard

Conclusie: Snowboarden is vooral ook populair geworden omdat het cool leek

Ik begrijp ‘de jeugd’ heel goed wanneer ze nu weer gewoon voor twee superpraktische latjes kiezen: gezond verstand!(:P)

• kootje

Maar stilstaan bij snowboarders betekent verplicht: met je kont in de sneeuw zitten.

??? Die gasten van mij zitten alleen met hun kont in de sneeuw als ze hun snowboard aan of uitdoen.

En vlak voor een prikpad moet je niet stil gaan staan of het prikbad vermijden.

Snowboarden op een harde piste: Mwah, niet echt lekker

Als je goed kunt snowboarden is dat echt geen probleem. Snijden dus en niet schrapen.

Heerlijk, we hebben weer een discussie skiën versus snowboarden.

Die gasten van mij doen trouwens beide, en ikzelf ski alleen. Hoewel “skiede” alleen.

• kootje

Helemaal mee eens.

• ronaldski

Ik zit nooit met m'n kont in de sneeuw. Er zijn altijd wel hekken of palen waar je je aan vast kan houden. Omdat ik ski en board kan ik goed vergelijken. Het meest vervelende van boarden vind ik - wat hierboven ook al is genoemd - het niet kunnen steppen op nagenoeg vlakke pistes. Die plekken kan je in de meeste skigebieden wel omzeilen, maar als je samen met een groep skiers bent, dan kunnen die vlakke stukken knap vervelend zijn. Ook gebieden met veel korte pistes zijn vervelend voor boarders. Bij iedere stoeltjeslift moet je beneden je board losmaken en boven aan de lift weer vastmaken. Toch vind ik vanwege de afwisseling boarden een leuke sport.

• kootje

Die plekken kan je in de meeste skigebieden wel omzeilen, maar als je samen met een groep skiers bent, dan kunnen die vlakke stukken knap vervelend zijn.

Die skiërs hebben toch stokken waarmee ze je op sleeptouw kunnen nemen.

Toch vind ik vanwege de afwisseling boarden een leuke sport.

Zo denken mijn zoons er ook over.

• Rob

Daarom doe ik af en toe van alletwee een beetje: Met twee voeten in skirichting op één plank en met stokken…..