skiles kind

• peter

Beste,

Ik ben op zoek naar een wintersportplaats in Frankrijk waar Nederlandstalig skiles wordt gegeven aan kinderen. Mijn dochter is 6 jaar en het is voor haar wel zo gezellig als er nederlandse kindjes in de klas zitten.

Heeft iemand hier ervaring mee??

BVD

• skiester

in frankrijk vind je dat niet vaak, dan moet je echt geluk hebben. Overigens als je in de nederlandse vakantie naar een plaats gaat waar veel nederlanders komen, dan zitten er altijd wel nederlandse kindjes in het klasje. Dat de juf dat niet is, is niet zo van belang. Ze pikken de termen snel op, en doen gewoon na wat de rest doet.

• kootje

Helemaal met skiester eens. Ervaring met de kleinkinderen. Gaf geen enkel probleem.

Terwijl de oudste (7 jaar) van nature een verlegen persoon is en vaak moeite had met nieuwe dingen.

Leraren spreken Frans en Engels.

• hakke

Sluit me aan bij Skiester. In les Menuires en Vathorens zit een skischool : Proneiges, zij hebben een aantal nederlandstalige skileraren/leraressen in dienst. Sommige spreken vloeiend nederlands (zoals Wiebe) andere een klein beetje vlaams maar doen hun uiterste best om de kinderen te begrijpen. Onze kinderen hebben er een aantal jaren les gehad en liepen helemaal weg met een aantal mensen (die gewoon Frans waren) en dat ze geen nederlands spraken op wat woordjes na was geen enkel probleem, De groep kinderen is veel belangrijker en vergeet niet dat kinderen door te kijken en doen veel meer oppikken.

• kootje

@ hakke. Wiebe is een zeer bekende naam voor ons. Als je hem weer tegenkomt doe hem de groeten van de fam. Kooiman.

• hakke

Hoi Kootje,

Onze jongste heeft jaren geleden les gehad van Wiebe, hij gaf toendertijd nog maar enkele weken per seizoen les. Later hebben we hem nog eens gesproken en toen bleek dat hij het hele seizoen les gaf. Afgelopen jaar zijn we niet meer bij proneige geweest (een jaar of 3 hebben Hakke en de kinderen regelmatig een priveles snowboarden gehad) omdat een les niet zoveel meer opleverde. Mogelijk dit jaar weer wel en dan zullen we hem als we hem zien zeker de groeten doen.