Waar heen in Voralberg?

• SKI-BOY

Ik ben op zoek naar een leuke gezellige wintersport plaats in Voralberg. We gaan dit seizoen samen met opa en oma richting de sneeuw dus voor hen moet er in en rond het dorp ook wat vertier zijn. Na jaren in Tirol en Salzburgerland te zijn geweest lijkt het ons leuk eens een ander gedeelte van Oostenrijk te bezoeken. In het verleden zochten we altijd een ski gebied met minimaal 150 km piste, nu ons kind meegaat is dit niet meer van belang en zoeken we een gebied waar we een paar uurtjes kunnen knallen en daarna gezellig met kind en opa en oma kunnen wandelen of langlaufen.

Dus ben je bekend in Voralberg of heb je goede verhalen gehoord over bepaalde gebieden c.q. dorpen hoor ik graag van je, goede hotels in deze dorpen zijn ook van harte welkom. Graag gebieden waar je niet met bussen van het ene naar het anders skigbied moet reizen. Alle andere suggesties en aanbevelingen zijn ook van harte welkom.

Servus.

SKI-BOY

• jacob

Makkelijk: Lech am Arlberg

(en: de provincie heet Vorarlberg!;))

• Ewald

Het Montafon is erg leuk.

Het bestaat uit meerdere gebieden waarvan de grootste meer dan 100 km. is (Silvretta Nova)

Je kunt dan in St. Gallenkirch gaan zitten maar dat is we een ‘lint-dorp’.

Een andere mogelijkheid is Schruns. Dat is echt een dorp waar je bv. oo leuk kunt wandelen. (ca. 40 km. piste)

Met de gondel kunnen opa en oma naar boven toe (ik geloof op 1800 m.). Toen wij daar waren gingen mijn ouders elke dag naar boven, zaten daar lekker in een luie stoel met een dekentje en keken naar de verrichtingen van de kleinkinderen.

Een dag naar de Bielerhöhe mag dan eigenlijk niet ontbereken.

Voordeel is ook dat het prijsniveau nog leuk is.

In totaal geldt de skipas vor oa. Silvretta Nova, Schruns, Golm en Gargellen (totaal > 200 km.)

• haas

Dag allemaal, komende winter wordt het hochjoch (schruns) aangesloten op de rest van silvretta Nova door een lift.

• Ewald

Hier staat de toekomstige pistekaart.

Dan wordt het toch weer een beetje interessanter.

• SKI-BOY

Bedankt voor de reacties, het is niet het VORARLBERG geworden maar Tirol. Na wat speuren op het net kwam ik terecht bij de Zugspitz Arena, leuke dorpjes, genoeg wandel mogelijk heden en genoeg pisten om ons een paar uur te vermaken per dag. We hebben een mooi appartement gevonden waarbij we ook half pension konden boeken, ideaal.

Nogmaals bedankt.

SKI-BOY.