Crisis?

• Bianca

Weet iemand of er iets bijzonders te doen is in de periode 21 januari t/m 28 januari 2012 in Wilder Kaiser, er is al heel veel volgeboekt daarzo.

Of is het “gewoon” vakantie? Blijkbaar geen last meer van economische crisis >:D<

• n

Zijn er in die week niet de Hahnenkamrennen?

Dat zou een verklaring kunnen zijn, Kitch is dan overvol.

N

• Ewald

Klopt helemaal: van 18-22 januari.

• Bianca

Oei en wat houdt dat in? Heb je hier als skier ‘last’ van? Of kunnen we er gewoon terecht?

• Bianca

Wat ik kan vinden op internet is dat het voornamelijk in Kitzbühel & Kirchberg afspeelt? Dus dan zal het in het Wilderkaiser gebied (Ellmau, Scheffau) toch wel meevallen?

• tet

Klopt, het gebeuren speeld zich verderop af, maar iedereen zoekt een slaapplek, en dan is Going en Ellmau een goedkoop alternatief…

• n

Nou een soort carnaval rondom dit evenement. Herrie, kabaal, overvolle kroegen en rest. heli's in de lucht, feest enz.

Dus als je in die tijd lekker wil skieen beter een plek in Elmau, Brixen, Westendorf o.i.d zoeken.

Nina

• William SX10

Paar jaar geleden was ik in Ellmau tijdens de Hahnenkamrennen…..

Op de wedstrijddag is het IETS rustiger op de pistes, maar niet echt noemanswaardig.

Last heb ik er zeker niet van gehad!

• n

Nou, het gaat ook meer om de beschikbaarheid van acco's in die periode.

Als je dicht in de buurt van Kitch zit heb je bovendien veel last van de drukte als je naar en van de lift wil. En niet alleen op de racedagen zelf.

Dan is de beste optie niet in de buurt gaan zitten, tenzij je het juist allemaal wil meemaken. Is ook wel eens leuk voor een keertje. De Oostenrijkers zijn hiervan net zo gek als wij bij de 11 stedentocht. :)-D

De omliggende plaatsen als Elmau, Brixen enz. zijn prima.

Nina