Lynn, ik zeg ook niet dat Ellmau geen blauwe pistes voor beginners heeft. Ik bedoel alleen maar dat het skigebied Wilder Kaiser zo groot is, dat je dat als beginner er niet uithaalt… en daarom dus zonde van je skipas.
(ik ben ruim 12 jaar op wintersport geweest in Ellmau, en wat ik als skiër nou juist zo gaaf vond, was dat je van die lange dagtochten kon maken, maar als beginner doe je dat nog niet).
Bij die bewering “zonde van je skipas” ging ik uit van de veronderstelling dat een skipas voor Wilder Kaiser veel duurder zou zijn dan voor Zugspitz Arena. Maar ik heb het even nagekeken. Uitgaande van een 6-daagse skipas voor volwassenen, ben je voor Zugspitz Arena € 195 kwijt, en voor Wilder Kaiser € 199,50… een verschil van niks.
En in dat geval is er - qua prijs - dus geen sprake meer van “zonde van je pas”. En kan Bianca haar keuze dus af laten hangen van andere factoren, dan de grootte van het skigebied en de prijs voor een skipas.
Trouwens, Lynn, bestaat dat hutje Rübezahl nog altijd, ergens halverwege de Hartkaiser afdaling? Met die houtsnijbeelden buiten, en die lage entree waar je altijd je hoofd moet bukken om binnen te gaan? Goh, wat hebben wij daar vroeger vaak gezeten tijdens de lunch, of bij de laatste afdaling nog even een afzakkertje alvorens de laatste meters naar het dal te skiën.