Skieen op terugweg van weissensee: goede tips?

• Mi

Beste allen,

Komend jaar gaan wij met de hele familie een aantal dagen schaatsen op de Weissensee in het zuiden van Oostenrijk.

Op de terugweg willen mijn vriend (1 week snowboardervaring) en ik (>10 jr wintersportervaring maar hoeft niet perse heel moeilijk) er nog een dag of 5 in de sneeuw aan vastplakken. Nou lijken de gebieden in de regio Salzburg me qua route erg geschikt (ik dacht bijvoorbeeld aan Zell am See) maar ik heb geen enkele ervaring in die regio.

Ons wensenlijstje is dus ongeveer als volgt:

- vanaf 25 januari 5 dgn

- op route van de weissensee terug naar Nederland

- leuk gezellig, niet te moeilijk gebied, hoeft niet perse heel groot want we gaan maar een paar dagen, met niet ql te langen wachttijden voor liften

- leuk sfeervol dorp, leuk als er wat apres ski is, niveau mayerhofen is echter beetje over the top wat ons betreft

Willen jullie eens meedenken of Zell am See een goede optie zou zijn? (of misschien hebben jullie nog veel betere ideeen?)

Alvast bedankt!

Mi

• ronaldski

In de regio Salzburg zijn 2 gebieden aan te bevelen.

1) Ski Amadé met o.a. Wagrain, Flachau, enz. Groot niet al te moeilijk gebied met leuke dorpen.

2) Het 2e gebied bestaat eigenlijk uit 2 gebieden, nl. Saalbach/Hinterglemm/ Leogang en Zell am See/Kaprun. Ze liggen dicht bij elkaar, maar de skipassen zijn niet over en weer geldig. Persoonlijk zou ik voor Saalbach of Hinterglemm kiezen. Uitgebreid gevarieerd gebied en leuke dorpen. Ik ben er deze winter na ruim 20 jaar weer eens geweest en ik vind het er nog steeds leuk. Ik ben er nooit geweest, maar op een of andere manier trekt Zell am See mij niet. De combinatie Kaprun/Zell am See is ook niet handig. De gebieden zijn allebei niet zo groot en liggen een stukje uit elkaar.

• Snowy

Je kunt het ook nog heel dicht bij de Weissensee zoeken: daar ligt het skigebied Sonnenalpe Nassfeld. Een gebied met ruim 100 km piste dat erg gunstig ligt qua sneeuwval. Bijna het hele gebied is ontsloten met stoeltjesliften en gondels, dus wachtrijen zal geen probleem zijn.

• Janneke

Saalbach/Hinterglemm/Leogang zou zeker een goede optie zijn.

Zelf ben ik nu 2x in Hinterglemm geweest, een keer om te skiën (al > 30 jaar) en een keer om te snowboarden (pas een paar jaar), voor beiden (skiën/boarden, beginner/ervaren zeer geschikt.

Heb hier nog nooit wachttijden bij de skiliften gehad.

Klein gezellig dorp, er is wel wat après-ski, van klein gezellig café tot grote feesttent, maar geen Mayrhofen toestanden.