Valmorel of Vallandry

• dean

Wij zoeken voor januari 2012 een gebied in Frankrijk voor de wintersport. Zijn in het verleden al in Fr.Longchamp geweest wat goed bevallen is.

Nu heb ik een mooi accomodatie gezien in Valmorel en in Vallandry…

Kan iemand wat meer vertellen over deze 2 plaatsen. We willen ook een gezellige omgeving voor niet skiers….

Alvast bedankt. Deanne

• jvmaris

beste Deanne,

Ik ben zelf 2 x in Vallandry geweest, L'Oree des Cimes. Echt helemaal super.

Voor niet skiers is er niet heel veel te doen maar er zijn wel hele leuke tochten te voet te maken naar Arc 1800, Kootje kan je hier alles over vertellen of kijk in het topic Vallandry tav Kootje…daar heb ik namelijk ook veel gevraagd over Vallandry.

voor de skiers is Vallandry echt helemaal top! 2 stoeltjes liften die vanuit hier vertrekken (eentje ligt naast het complex L'oree des Cimes) de pistes tussen de bomen zijn echt helemaal super! Ook is de oversteek met de Vanoise Express heel dichtbij, leuk om een dagje te doen.

de Pistes aan de kan van les Arc zijn wel een stuk uitdagender dan aan de La Plagne kant.

Valmorel ken ik helaas niet.

Groetjes en succes met het maken van je keuze

Jacqueline

• kootje

Ook ik ken Valmorel niet, maar zoals Jaqueline al zei kijk bij het aangegeven topic.Als de wandelaars alleen in Vallandry willen blijven ben je gauw uitgekeken, maar dat geld voor veel kleine wintersportplaatsen. Wandelaars hoeven zich heus niet te vervelen in Vallandry. Je hebt de mogelijkheid om naar Arc 1800 te wandelen ca. 20 min. en dan 10-15 min. naar de Transarc om dan met de Transarc naar boven te gaan. Tevens heb je de mogelijk om met de bus of eerst met de Lozagnelift en dan met de bus naar pont Bauduin te gaan, waar je prachtig kunt wandelen of langlaufen. En zijn daar dan nog kleine kinderen bij, vergeet dan de slee niet mee te nemen want Pont Bauduin heeft een prachtige heuvel die geprepareerd wordt om met je sleetje naar beneden te knallen. Je kunt daar trouwens ook met een paardenslee of hondenslee mee. Wel eerst reserveren.