Gisteren geboekt!
Voorjaarsvakantie met 7 vrienden naar het Großglockner Resort, plaatsje Kals en in het hotel Lesacherhof
Heb erg goede ervaringen daar, dus ben nu al aan het genieten!
Wij gaan in de laatste week van januari naar Konigsleiten met opa, oma, m'n zwager en schoonzus met 2 kinderen (nog onder de 4 jaar) en wij met 2 kinderen (ook nog onder de 4 jaar) dus we kunnen nog net buiten de schoolvakanties. Omdat opa en oma het leuk vonden om met z'n allen zoiets te doen, hebben zij op het chalet “getrakteerd”
Het is een adembenemend mooi chalet dat we hebben geboekt via www.chaletsplus.com. Op deze site is alles voor het komend seizoen al te boeken.
Wij hadden dus minimaal 5 slaapkamers nodig om ieder een eigen slaapkamer te geven (kinderen per stel in een eigen kamer). Dit soort chalets zijn vrij schaars en deze was ook nog eens zeer dicht bij de oefenpiste, dus meteen geboekt zie link van het chalet:
http://boeken.chaletsplus.com/chaletsplus/accommodatie/chalet-adriana-164.html
Omdat opa en oma ook op de kinderen passen en koken, kan het haast niet misgaan. Maar ja, zoals m'n vader altijd zei: “familie en vis, blijven maar drie dagen fris”. Dus het belooft nog wat als er geen sneeuw is of als we juist ingesneeuwd raken.
Maar het is zeker iets om naar uit te kijken…..
Ski Ilse Schreef:
——————————————————-
> O ja, willen in de week van 21-11 ook nog skien, Solden gaat dan waarschijnlijk open (gletscher
> zowieso)
Vorig jaar ook eind november naar Sölden geweest. Toen was het super! Ruim 100 km piste open, -7 graden in het dorp en het was zelfs al mogelijk om äf te dalen naar het dorp (hoewel de piste officieel nog niet open was).
Snowy Schreef:
——————————————————-
> Ski Ilse Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > O ja, willen in de week van 21-11 ook nog skien,
> Solden gaat dan waarschijnlijk open (gletscher
> > zowieso)
>
> Vorig jaar ook eind november naar Sölden geweest.
> Toen was het super! Ruim 100 km piste open, -7
> graden in het dorp en het was zelfs al mogelijk om
> äf te dalen naar het dorp (hoewel de piste
> officieel nog niet open was).
Hoi Snowy, lijkt me helemaal geweldig, zo vroeg al kunnen skien.
Ik las op de site dat de gletscher geopend is en als de conditites goed genoeg zijn de opening voor derest van het gebied voor 19-11 gepland staat. Maar ja, we wachten gewoon tot kort v/t voren, kunnen we altijd nog kijken waar we naartoe gaan (waar de meeste sneeuw ligt
En voor die periode is er altijd wel een plekkie voor ons in een pension of hotel……….
Waar had jij je verblijf toen?
>
> Waar had jij je verblijf toen?
Ik zat toen in dit pension in het kleine dorpje Zwieselstein. Een erg eenvoudig pension, maar een prima budget-acco voor Sölden. De skibus stopt recht voor de deur en in 5 minuten sta je al bij de gondel.
Voor het restaurant en faciliteiten maak je gebruik van de nieuwbouw (die verrassend Neue Post heet ). Hier kun je uiteraard ook een wat luxere kamer nemen.
wij zijn nu ook aan het twijfelen om de week van 3-12 toch naar solden te gaan of toch naar val thorens of miss zelfs naar tignes.
iemand tips? val thorens ken ik en ben ik erg lyrisch over maar ben nog nooit zo vroeg in het seizoen geweest.
solden zijn we vorig naar de opening geweest en dat viel een beetje tegen omdat de gletsjer toen dicht ging vanwege de wind, hierdoor was het skigebied erg beperkt…tignes ken ik niet maar hoor ik iedereen ook altijd erg enthousiast over…
kortom tips zijn welkom!
gr jacqie
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?