Mijn laatste wintersport vakantie was in de krokus. Als dat eenmaal achter de rug is, verdwijnt mijn snowfever meestal ook vrij snel en is de behoefte om deze site te bezoeken wat minder.
Maar mijn volgende bergavontuur zit er al weer aan te komen. Getriggerd door mijn onverwachte avontuur over de Bernina-pass (zie eventueel ook mijn reisverslag over mijn trip naar het Italiaanse Passo Tonale, kerst 2010) heb ik besloten om dit jaar in het voorjaar eens met de motorfiets naar de Alpen te gaan.
Mijn motormaat was hier ook wel voor te porren, dus de plannen werden al snel gesmeed. Eigenlijk zouden we afgelopen zondag al zijn vertrokken, maar we kwamen erachter dat een aantal van de mooiste en hoogste passen pas op 1 juni open gaan.
Dus we hebben de boel met 3 weken naar achteren geschoven en gaan nu vrijdag 3 juni vertrekken. En dan gaan we via de Ardennen naar het Zwarte Woud. Vandaar gaan we Zwitserland in, en dan naar Italie. Van Italie gaan we naar Oostenrijk en dan weer terug naar Duitsland. Vanuit het Zwarte Woud steken we dan door naar Frankrijk en nemen we nog een puntje van de Vogezen mee om uiteindelijk via de Elzas en de Ardennen weer thuis te komen. Al met al een dagje of 7,8, 9 lekker bochtjes draaien in de bergen….
Zeker in Zwitserland, Italie en Oostenrijk gaan we alleen maar bochtige passen aan elkaar rijgen. Het is de bedoeling om de hele trip geen snelweg te rijden!
We gaan zeker door en langs een aantal bekende wintersport plaatsen komen, dus als jullie het leuk vinden kan ik nog wel een kort reisverslag maken hoe onze geliefde bergen erbij liggen in het voorjaar. (Dat ga ik zowiezo al doen voor een motor forum, dus die kan ik wel copy-pasten.)
En anders wens ik jullie een goede zomer en spreken we elkaar weer rond eind september/ begin oktober, als de snowfever weer toe begint te slaan…..
Happy Summer,
Ton.