Wintersport 2011 brandnertal

• sameva

Zal nog ff wat foto's plaatsen van onze afgelopen skivakantie in het brandnertal in Oostenrijk.

Ben niet zo'n schrijver, maar de foto's zeggen meer dan 2 kantjes tekst!

Dag van aankomst zag alles er nog redelijk wit uit.

Ons uitzicht vanaf het balkon,wij zaten in het Landal park.

Op het einde v/d dag lag er op de piste allemaal hopen.

En in de morgen was alles weer perfect geprepareerd!!

Gelijk gaan skien op bijna lege pistes (8.30uur)

Bij de liften was het meestal ook heel rustig

Uitzicht op het Landal Brandnertal park

Op het einde van elke dag kon ik met mijn jongste dochter altijd nog ff oefenen op lege pistes!

Ook altijd nog ff spelen met de snowtubes.

En aan het einde van iedere dag als we helemaal uitgeput waren(behalve de kidz) toch nog even een uurtje zwemmen

Met de gondellift naar Brand,een goede verbetering als je aan de kant van Bürserberg zit,waardoor je het skigebied verdubbelt.

Uitzicht op Brand

Vanaf de top bij brand

De pistes lagen er ondanks de hoge temp. er nog vrij goed bij,Alleen sommige plekken waren wat ijzig.

De lift vanuit het dal van Brand

Vrij veel lege pistes(lekker de ruimte)

Uitzicht op het dal van Bludenz

We hebben een leuke vakantie gehad in het Landal park.Alleen vonden we het gebied voor een hele week toch wel te klein.

Vaak moet je dezelfde pistes nemen.Het park was wel ideaal met kleine kidz!!!

Het is wel een beetje laat met de foto's,maar beter laat dan nooit! En nu op naar weer een mooie wintersport volgend jaar.

Grtz Sameva

• Marinus

Erg herkenbaar alles. Ik vond inderdaad de 3 dagen die wij er waren voldoende.

• kootje

Heerlijk die foto's met het weer van nu. Ik ken het gebied alleen in zomertoestand.

Hadden jouw kinderen in die periode vrij?

• sameva

Nee,waren van 5 feb tot 12 feb dus buiten de vakantie om.Maar de kinderen kregen verlof omdat mijn schoonvader (kapitein in de scheepvaart) maar beperkt thuis is.

Nou en er lag sneeuw maar de temp was toen ook al zomers,gaandeweg de vakantie was er steeds minder sneeuw,pistes bleven vrij aardig(ijzig).

Trouwens Kootje,heb begrepen dat jij alles van Les Arc afweet en laat dat nou net 1 v/d plaatsen zijn wat ik nu al aan het uitpluizen ben voor volgend jaar.Dus als je nog enige tips voor ons heb met oog op hotels aan de piste,GRAAG!!!!

• kootje

Geen één hotel ligt echt langs een piste.

Alles hotels liggen in de dorpen.

Ik zou ook even op de site kijken en dan Arc 1600 1800 enz aanklikken en onderaan zie je dan een plattegrond waar de gebouwen van de hotels liggen.

Bv. Hotel Du Golf in 1800 ligt onderaan de pistes/liften.

Ingang van hotels Du Golf ligt gelijk links op onderstaande foto. Net niet te zien.

Grand Paradiso is een stukje lopen.

Ik heb geen idee hoe het verblijf in een van de hotels zal zijn. Misschien dat een andere prikker hier ervaring mee heeft.

Je kunt ook eens bij Vallandry kijken.

Arc1800 ligt mooi in het midden van de Arcen.

Wil je centraal voor het hele Paradiski gebied zitten is Vallandry wellicht ook een optie, maar vanuit 1800 sta je op de ski's ook snel bij de Vanoise express. Als je nog wat vragen hebt hoor ik het wel.

Groet kootje

• kootje

Ik heb even in oude foto's zitten zoeken.

Kwam de volgende tegen van Hotel La Cachette in Les Arcs 1600

Op onderstaande foto links van dat huisje net achter dat heuveltje de ingang van Hotel du Golf Arc 1800.

Dan zit er in Arc 2000 nog een Club Med, maar ik zou eerst de reviews van personen die daar geweest zijn eerst lezen.

Bij het zoeken in de foto's kwam ik er ook achter hoe bekaaid we er af kwamen afgelopen winter wat de sneeuw betreft.