gondelbanen tevreden

• rene

In Inssbruck heeft gisteren Interalpin, de vakbeurs voor alpine technologieën plaats gevonden.

Daar is tevens de balans opgemaakt van het afgelopen seizoen. “Eind goed, al goed” zo beschreef Franz Hörl de omzet welke met 1,1% gestegen was.

De gestegen omzet is vooral te danken aan de kunstmatige besneeuwing die in de vele gebieden heeft plaatsgevonden.

Als er de afgelopen 20jaar niet zoveel was geinvesteerd in het kunstmatig besneeuwen van de pistes, dan had afgelopen seizoen een catastrofe genoemd mogen worden.

De afgelopen jaren hebben de tiroler baanbedrijven zo’n 360 miljoen euro geinvesteerd. Had men geen hoop voor de toekomst gehad, dan was dit nooit gebeurd.

In heel europa zijn zo’n 55miljoen wintersporters. De baanbedrijven zien het als hun taak er voor te blijven zorgen dat dit ook in de toekomst mogelijk blijft.

aldus onlinewintersport.nl

gr. rene

• Snowy

De knelpunten in de diverse gebieden zullen deze winter ook wel duidelijk geworden zijn. Ik verwacht dat er de komende paar jaar weer behoorlijk geïnvesteerd zal worden in sneeuwinstallaties. Gelukkig maar dat de omzet iets gestegen is (zegt overigens niets over de winst), dan is er alvast een buffertje om deze investeringen te betalen. Overigens verrast me dit wel, aangezien diverse gebieden (iets) eerder gesloten zijn dan gepland. Daar staat wel weer tegenover dat de seizoensstart ook vroeg was.

• kootje

De knelpunten in de diverse gebieden zullen deze winter ook wel duidelijk geworden zijn. Ik verwacht dat er de komende paar jaar weer behoorlijk geïnvesteerd zal worden in sneeuwinstallaties.

Als het gevolg dan maar niet verhoging van de skipas prijzen is.

• Snowy

kootje Schreef:

——————————————————-

> Als het gevolg dan maar niet verhoging van de skipas prijzen is.

Als de verhoging beperkt is en ik daardoor verzekerd blijf van voldoende sneeuw op de piste, is het mij best een paar centen waard. Een tientje p.p. op de hele vakantie maakt dan ook niets meer uit. Ik stel wel voor dat ze dan onzinnige investeringen als stoelverwarming achterwege laten..

• ronaldski

Snowy, wat ben ik het hartgondig eens met jouw laatste opmerking. >:D<