raar idee zeg

• jolanda van Duijn

Gistermiddag moesten alle skileraren die hier wonen naar Mayerhofen komen

Moesten nieuwe pakken gepast worden

En dat net na het skiseisoen hihihihi,maar goed zal wel haast bij zijn.

Ik heb net gekeken en we moeten nog 31 weken dan gaat de lift voor de winter open.

Maar eerst gaan we van de zomer genieten

Ziller Bo en Ziller Jo ruilen het zillertal in voor Karintien

Mocht iemand het gebied Gerlitzen kennen geef een tip

Okee het is niet in de winter,maar goed in de zomer kan je je er ook vast wel vermaken

Dus nu vraag ik eens om raad en hoop dat er wat op komt

Jolanda

• kootje

Ik heb een paar dagen vertoeft in Mauterndorf en omgeving maar dat ligt zo'n 100 km hoger. Kan je dus niet van dienst zijn. Vond het wel een prachtige omgeving.

Veel voorpret en alvast een prettige vakantie.

PS. Ik neem aan dat de pakken weer rood worden???;)

• jolanda van Duijn

Natuurlijk weer rood en dan rood staat ons mooi dus hihihihihihi

Dacht eerst even aan een andere kleur want die hadden we gepast.

Maar nee werd gelijk gezegt het word weer rood

Ben al hard aan het zoeken kan wel info vinden,maar ben nu op zoek naar wandelinfo

Maar toch bedankt dat je aan me denkt Kootje

• Marinus

Ossiach? Maak eens een wandeling naar de ruïne van Eichelburg op: N 46° 38.709 E 013° 57.647 als je aan geocaching doet (leuke hobby) vind je hier info over de cache: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=e1dd74d6-fcc2-425d-855a-d7222b197e96

Marinus

• Snowy

Marinus Schreef:

——————————————————-

> Ossiach? Maak eens een wandeling naar de ruïne van Eichelburg op: N 46° 38.709 E 013° 57.647

> als je aan geocaching doet (leuke hobby) vind je hier info over de cache:

Iets te ver uit de richting voor mij, maar ik ga de strijd zeker aan met de caches in de buurt van Meiringen… >:D<

• kootje

Over welk bedrag gaat het als je het over geocaching hebt? Zal toch wel een soort minimum/maximum bedrag zijn?

Vindt het wel leuk om dat met de kleinkinderen te doen. Moet ik alleen nog even een ander mobieltje aanschaffen, want ik heb nog zo'n eenvoudig belding.

• Janneke

Huh… bellen met zo'n mobieltje, kan dat ook dan? ;-)

• Snowy

Je kunt het zo gek maken als je wilt, maar een nieuwe gps kost toch al snel rond de 200 euro. Via marktplaats kan het vaak wel goedkoper en zoals je zelf al aangeeft, zijn er ook mogelijkheden om het met je mobiel te doen. In het laatste geval zijn de mogelijkheden wel beperkter, doordat de ingebouwde gps-functie van een telefoon beperkter is. Die losse apparaatjes kosten niet voor niets een paar honderd euro.

Overigens zijn er bij de losse gps ook mogelijkheden om er een kaart in te zetten en deze vervolgens als navigatiesysteem voor op de weg te gebruiken. Is niet zo betrouwbaar als een Tom Tom, maar wel een redelijk alternatief.

En dan zijn er tegenwoordig ook nog mogelijkheden om pistekaartjes te downloaden in de gps. Heb dit nog niet uitgeprobeerd… Iemand anders wel ervaring hiermee?

• jolanda van Duijn

klinkt allemaal leuk maar ik vind wandelen veel leuker als je nog gewoon op de kaart moet kijken.

Of dat je van paal naar paal loop gewoon genieten van de natuur om je heen en geen gezeur met techniek

Het is tegenwoordig of alles om mobiltjes of geen idee wat je er allemaal voor hebt draait .

En dat vind ik jammer vroeger was ik aan het buitenspelen en floot mijn vader op zijn vingers om te laten horen dat het etenstijd was.

Nu moet je iedereen altijd kunnen bereiken via een mobieltje

Maar goed das een andere gesprek waar je lang en kort over kan spreken

• Snowy

Het klinkt inderdaad erg fancy, maar bij geocaching ben je niet gewoon aan het wandelen: in het kort komt het erop neer dat je een speurtocht maakt. Tja, en daarbij zul je toch een beetje in de goede richting gestuurd moeten worden…

Als ik ga wandelen, neem ik ook gewoon een kaart mee en de bordjes sturen je over het algemeen wel de goede kant op. Ik ben nog steeds thuis gekomen! ;) Een gps kan handig zijn, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Gewoon op de ouderwetse manier is wel zo relaxed.

En over een mobieltje kan ik heeeel kort zijn: ik heb een prepaid waarmee ik alleen kan bellen en sms-en. En die ligt meestal ook nog thuis op de kast…

Wij zijn waarschijnlijk van een uitstervend type die vinden dat ze ons toch wel weten te vinden als het écht belangrijk is. En foto's maak ik gewoon met een fototoestel. Zijn ze ook beter van kwaliteit… :D