evacuatie gondel Laax met helicopter

• atomic

Via via hoorde ik dat er een gondel in Laax met een helikopter was geevacueerd. Op youtube vond ik het volgende berichtje met bijbehorende fimpjes :

Donderdag 7 April tijdens het NK Snowboarden en Freeski 2011 in Laax Zwitserland is de gondel onderweg naar het skistation vastgelopen. In totaal waren we met zo'n 20 mensen aan boord van de gondel, met mij zaten ook vast in de gondel Big2 en Willy van band de Opposites, Sef van de Flinke Namen, Dio en professioneel snowboarder Pim Stigter.

Na ruim 2 uur wachten werd er besloten om ons met een helikopter te evacueren.

korte versie

langere versie

Dat is nog eens spannend zeg.

• kootje

Dat is nu wat ik laatst bedoelde. Hoe halen ze je uit de Transarc. Zo dus. Die gasten zaten tegenover dat Rockresort.

• joostdej

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit in scene is gezet. Misschien een videoclip o.i.d.?

• kootje

Bij nader inzien, denk ik, dat het hier om een oefening gaat. Zie jij ski's, snowboards, ski- dan wel snowboard schoenen? En wanneer ga jij in je T-shirtje skiën??? Wel leuk om te zien hoe ze je uit zo'n cabinelift halen.

• atomic

Het was geen oefening of publiciteits-stunt hoor. Het voorval heeft zich voorgedaan tijdens Snowfest 2011 in Laax. Dit is een festival voor snowboarder en freestyle skieers.

Wil je meer weten over het festival :

klik hier

Op de website staat in het hoofdstukje nieuws op donderdag 7 april het volgende geschreven :

Na de wedstrijd voltrok zich nog een minidrama bij de grote gondel. Zo’n 40 mensen, waaronder The Opposites, Flinke Namen en Dio, kwamen vast te zitten in de grote gondel die middenin compleet stilviel. Na een uur werd iedereen bevrijd met behulp van een helikopter, waar vier mensen per keer onder werden gehangen en vervolgens afgezet in een weiland. Gelukkig konden de meesten de humor er wel van in zien. Willy van The Opposites twitterde: “Ik wens gered te worden door een helikopter, anders is dit avontuur helemaal voor niks geweest.” En toen die helikopter daadwerkelijk kwam: “We hebben net aan een helikopter gehangen. Wauw. Zo blij dat die lift vast kwam te zitten.”

De hiphop bandleden waren onderweg naar boven om op te treden. Vandaar dat zij niet ik ski-kleding waren.

In dit filmpje zie je wel dat er ook boarders en skieers aanwezig waren.

http://www.youtube.com/watch?v=nRS0tfNMZvk

• kootje

Oké, geen oefening dus. Als er ooit om vrijwilligers wordt gevraagd voor een oefening, ga ik me aanmelden.