lengte carve ski

• Regina

Hallo

Ik kan bij een sportzaak skies kopen ( Rossignol Attraxion 3) met de lengte van 1.46. Ik ben zelf 1.63m. Volgens de verkoper een prima lengte maar volgens skivrienden te klein.

Wat zijn jullie ervaringen/mening?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. En waar moet ik opletten als ik 2-hands skies zou willen aanschaffen?? Iemand ervaring mee?

• Marinus

Ligt aan een aantal zaken:

Meer ervaring, vaak een wat langere ski.

Zwaarder, langer.

Korte bochten, korte ski, maar minder stabiel op hoge snelheid.

Lange ski, langere bochten, meer stabiliteit op hogere snelheid.

Tendens is de laatste jaren om toch weer iets langere skies te nemen.

Tenzij je een beginner bent zou ik deze laten liggen. Te kort. Ik zou een 155 - 160 zoeken en dan eerder de lange kiezen.

• kootje

Ben het eens met het advies van Marinus.

Zelfs wanneer je een beginner bent, zou ik ze laten liggen. Dan huurde ik wel 1 keer zo'n korte ski. Eén jaar gebruiken en dan ga je al voor een langere ski.

• doov

Kijk ook ff op de site van rossignol zelf. Meestal staat er een lengte advies bij een ski. -15 cm tov je eigen lengte zul je maar zelden aantreffen.

• SPAM

Laat nu rossi -10 tot -15 voor een beginner adviseren bij deze ski.:D

Maar zoals al eerder gezegd ben je geen beginner meer of heb je een maatje meer dan zeggen ze -5/-10. In geval van maatje meer kun je ook kijken naar een wat stijvere ski, al is het wel zo dat de A III al beter is dan de echte instap skietjes.

Over het algemeen kun je ook zeggen dat als je sportief skiet en er ook mee wil doorontwikkelen een te korte ski echt een drama is. Ga je van stube naar stube en is ontspanning het belangrijkste en snelheden boven stapvoets geen wens neem dan kort. Draagt ook lekkerder(tu)

• doov

BTW die Apex's doen het prima in de slush en op het is. En in de firn. En ik ski ze op +5! lekker ski'tje hoor.