Testweken 2011-2012: waar, wanneer, etc. ?

• Janneke

Ik zoek me suf op internet naar testweken voor ski's en/of snowboards voor volgend wintersportseizoen, maar kan maar weinig vinden. Voordat ik nieuw materiaal koop, zou ik het nl. graag eerst willen testen.

Heb tot nog toe alleen iets gevonden op de site van Tirol Events over een testweekend in Sölden van 17-20 november 2011.

Verder dacht ik dat je altijd materiaal kunt testen in de Dutch Week in Valtho, maar die week ben ik zelf nog nooit geweest.

Wie heeft er nog meer tips voor testweken: waar, wanneer, door wie georganiseerd, etc.?

Alle info is welkom, maar mijn voorkeur gaat uit naar mogelijke testweken in het voorseizoen (november/december)…

• kootje

Je hebt vast al wel een idee welke merken je zou willen proberen. Stuur en mailtje naar desbetreffende bedrijven of zij al weten wanneer en waar hun boards getest worden. Vragen is tenslotte vrij.

Gr. Kootje

• hakke

Het klopt inderdaad dat je in de Dutch week kunt testen. Al een paar keer gedaan.(voor skies en snowboard en dit jaar ben ik weer aan de beurt om skies uit te proberen) Je koopt voor ongeveer 30,= eurootjes een testkaart en van zondagochtend tot vrijdagmiddag kun je spullen lenen. Het geheel vindt plaats bij het restaurant “Chalet du Thorens” beter bekend als het restaurant met het mes en vork op het dak. Je moet er op je eigen materiaal naar toe en uiteraard op eigen schoenen. Want je kunt alleen snowboards, skies enz. uitproberen. Helaas valt de dutchweek niet in het najaar maar over 3 weken enne helaas is de kwaliteit van de sneeuw hard achteruit aan het gaan (is wel een nadeel met testen omdat je vooral op zachte papsneeuw test)

• Janneke

Nou ja, wie weet voor volgend jaar, ik zal die Dutch week eens in gedachten houden, maar dit jaar (over 3 weken al) gaat er echt niet meer van komen, ben al 3 x geweest, nóg een keertje wordt iets te veel van het goeie (ik wil wel hoor, haha, maar denk dat ik het op mijn werk niet doorheen krijg).

• hakke

Wat flauw zeg:X Er is nog accomodatie te huur hoor ……maar ik zal je verder niet lekker makenX(

• Janneke

Ik kán me natuurlijk zgn. ziek melden en dan stiekem gaan…. :S

Maar nee, klinkt misschien verleidelijk, maar laat ik dat maar niet doen, zucht.

• hakke

Tja hoe verklaar je dan die bruine kop…….De zoon van een vriendin had dat laatst (week van school gehouden omdat ma les moest geven in de sneeuw) Zoonlief zat er achteraf niet mee …..maaar Ma had wel een enorm schuldgevoel.

Heb je dan geen lieve baas die jou gewoon een extra weekje gunt>:D<