Drukte begin januari

• Ewald

Het is me opgevallen dat de prijzen het afgelopen jaar in de detweede week vcan de kerstvakantie een stuk lager waren dan de eerste week en zeker een stuk lager dan in de krokus. (let op: voor ons was de 2e week van de kerstvakantie de eerste week van januari…)

Dit jaar valt het eigenlijk weer hetzelfde en nu is mijn vraag:

“Wie heeft ervaring met de drukte naar bv. Oostenrijk in die week?”

Als dat meevalt komt eventueel Oostenrijk ook weer in beeld voor ons.

• kootje

Afgelopen kerstvakantie viel voor velen verschillend. Er waren er die de 2 weken in december hadden (zoals onze kleinkinderen), maar net als jij waren er ook die 1 week december en 1 week in januari vrij hadden. Aankomende kerst is dat weer voor iedereen hetzelfde nl. 1 week december en `1 week januari . Dat zou wel eens de prijs kunnen beinvloeden. Maar over het algemeen is de 1ste week van januari wel goedkoper. Er zullen al vast wel wat prijzen bekend zijn, Ik ga ook eens op zoek. Niet dat ik iets moet huren, maar er is er een die onze vakantie weer eens in de war aan het sturen is. Grrrrrrrr.

• kootje

6 regio's in Duitsland hebben net als wij 2 weken, 1 week dec. 1 week jan.

Zwitserland heeft per regio 1 week maar vallen tussen van 24-12 t/m 9-1-2012

Franktijk 1 week met de kerst (december)

Ik zoek weer verder.

• kootje

De Russen hebben ook de 1ste week van januari vrij. Ik kan alleen nog geen prijzen vinden.

• Ewald

Op basos van jouw onderzoek lijkt Frankrijk dan de beste keuze te zijn voor de eerste week van januari.

• kootje

Ik heb al zitten kijken op de site van Les Arcs naar prijzen, maar ook daar staan nog de prijzen van afgelopen jaar. Maar het is heel goed mogelijk, dat de 1ste week van januari in Frankrijk wel eens een stuk goedkoper zullen zijn dan de kerstweek.

• Snowy

Ik heb eens even gekeken op de site van de organisatie via welke ik de acco voor volgend seizoen al geboekt heb (chalets.nl). Daar staan al wel prijzen op voor volgend seizoen. In veel gevallen zijn de prijzen voor beide weken gelijk. Wel zijn er sommige acco's waar de Kerstweek verlengd is tot 10 dagen (dag aan de voorkant erbij en dan tot nieuwjaar). De week daarna is vervolgens slechts 6 dagen, maar wel een stuk goedkoper dan de Kerstweek.

• Jean

Beste Ewald,

Wij gaan ook vaak met de schoolvakanties naar Frankrijk, Vallandry (gebied van Les Arcs). Wij rijden altijd over Duitsland, Zwitserland. Dit jaar hadden we voor het eerst wat meer oponthoud in Duitsland, maar meestal is het goed te doen. Wij vertrekken de laatste jaren altijd op zaterdagochtend vroeg, vrijdags moet er nog gewerkt worden en de kinderen naar school en wij zijn geen nachtrijders. Ook de terugweg is het te doen, al moet je dan of heel vroeg op de zaterdagochtend vertrekken of pas laat in de middag, in de loop van de ochtend staat het namelijk vaak vast op de D90 richting Albertville.

In Vallandry heb je een aantal chalet parken. Van het chaletpark Chalets de Bellecote liggen er een aantal aan de piste en een aantal op een paar meter afstand, dit zijn mooie chalets maar de meeste zijn wel voor grotere gezelschappen. Het chaletpark Chalets de Vallandry, is in tweëen gedeeld. Daarvan is het heel erg afhankelijk waar het chalet staat hoe ver het lopen is. Wij hebben een chalet op het park Chalets de Vallandry, ongeveer 4 a 5 minuten lopen naar de lift.

Dit jaar nog met een aantal beginners veel geskied op allerlei blauwe pistes door het hele gebied van Les Arcs en die waren erg enthousiast.

Mocht je nog wat willen weten over een van de chalet parken, of de precieze locatie van een van chalets (veel chalets worden verhuurd op naam via oa. chalet.nl) of over ons chalet (www.chezrobert.org) laat het gerust weten.

Vriendelijke groet,

Jeannet (www.chezrobert.org)

• kootje

Aha, Nederlanders in dat chalet. Vele malen langs gelopen of gereden. Met de nodige humor, want onze jongste zoon heet Robert. Grappig toch hoe je mensen tegenkomt.

• Marinus

Ik heb er even een apart topic van gemaakt.

Marinus (Moderator skiprikpagina)