Arabba Marmolada

• Snowy

Over de Stubaier Gletscher:

Op het ogenblik is bijna het hele gebied nog open, inclusief de afdaling naar 1700 meter. Slechts één piste is dicht. Zolang het gedeelte vanaf 2300 meter open blijft, hoef je je niet druk te maken over de sleepliften. Je kunt dan gewoon naar 2300 meter afdalen en daar de gondel instappen om weer boven te komen. De sleepliften die ertussen liggen, heb je dan niet nodig. Alleen een klein gedeelte aan de rechterkant van het gebied is met alleen sleepliften bereikbaar. Dit is overigens wel een van de gedeelten die het langst open blijft.

Over de andere gebieden kan ik niet oordelen, daar ben ik nooit geweest.

• haai

Als je toch naar Italië wil brueill/ cervinia is tot 1 mei open.

• joostdej

Een gebied als St Anton of Ischgl kan toch ook nog prima (misschien zonder dalafdaling)?!

• Janneke

Haha, lekker voorbereid, Nien, eerst boeken, en dan vragen of die 1200 km aaneengesloten is (nee dus, maar daar heeft Richard hierboven al een duidelijk antwoord opgegeven), en dan ook nog eens ontdekken dat het skigebied 10 april sluit…. oeps. Nou ja, gelukkig heb je nog kunnen annuleren.

• Jojo

Ik zou zo laat in het seizoen echt op het allerlaatste nippertje iets boeken (1 dag voor vertrek) dan kun je in ieder geval zien waar het eventueel goed weer wordt. Regen halverwege je afdaling is ook geen pretje. Via de meeste toeristenbureau"s kun je wel al wel vast aanbiedingen voor hotels aanvragen.

• skiester

dat valt nog tegen. Ik ga in hetzelfde weekend naar engelberg, en 6 weken van te voren was het hotel van onze keuze al vol. Op zich was er nog wel keuze maar het seizoen is echt nog niet over!

• Jojo

Ik zie nu dat ik met “dubbele tong” praat, maar ben toch echt alleen nog maar aan de koffie. Zijn zeker de naweeën van de bombardinos:-)

• Janneke

Ik heb zelf geen ervaring met gletsjer gebieden, maar dat van die sleepliften verbaast me niets, dat zag ik laatst ook toen we in Lermoos waren op de pistekaart van het Zugspitz plateau: 1 stoeltjeslift en verder iets van 9 sleepliften of zo. Omdat wij die vakantie alleen gingen boarden en niet skiën, zijn we dus ook niet naar de Zugspitz gletsjer geweest.

Het lijkt me om te boarden voor jullie dan ook interessanter om naar een “normaal” skigebied te gaan (dus geen gletsjer), zoals. bijv. Ischgl, dat skigebied is nog tot half mei open.

• Snowy

joostdej Schreef:

——————————————————-

> Een gebied als St Anton of Ischgl kan toch ook nog prima (misschien zonder dalafdaling)?!

St Anton zonder dalafdaling lijkt me geen interessante optie. Er zijn daar verhoudingsgewijs veel pistes die in het dorp eindigen.

• Janneke

Voor Ischgl maakt het echter niets uit, alle pistes liggen boven, de dalafdaling is de enige piste die in het dorp eindigt, en die dalafdaling is eerlijk gezegd niks aan, kun je net zo goed lekker met de gondel terug naar beneden naar het dorp.